چگونه به بهترین شکل ممکن زندگی کنیم.
بگذارید  به جنبه هایی از ذهن یک فرد مبتدی پرداخته و دریابیم که چگونه می توانند زندگی ما را تغییر دهند:
1-در یک زمان یک گام بردارید.
ما تمایل داریم که بصورت پی در پی بیندیشیم.برای مثال,موقعی به سوپر مارکت می رویم,ذهن ما معطوف به خرید چیزی است که نیاز داریم و نیز جایی است که قصد خرید داریم.ما احتمالا" همه تجارب جزئی مسیر را نادیده می گیریم:قفل کردن درب جلویی,دیدن همسایه ایستاده کنار پنجره,ریزش قطرات باران روی جام ماشین,صدای ترافیک و غیره
هنگامی که موضوع جدیدی می آموزیم همان اتفاق می افتد. همیشه بجای اینکه هم اکنون بر مرحله بعدی تمرکز کنیم به موضوعی می نگریم که در آینده می آموزیم یا قادر به انجام آن هستیم.بی شک من بخاطر آن مقصرم همانطور که شما نیز هستید؟
توصیه:بدون از نگرانی نسبت به سفر در هر زمانی یک گام بردارید.
2-اگرهفت مرتبه زمین بخورید,هشت مرتبه برخیزید.
دیروز یکی از دوستانم کودک نوپای خود را به دیدن من آورد.دختر کوچک تازه در حال آموختن راه رفتن است.او خودش را بالا می کشید,تلو تلو چند قدمی راه می رفت و سپس تلپ به پشت می افتاد. نگاهی جدی داشت و دوباره و دوباره بلند می شد.آخرین مرتبه چه موقع موضوعی را با چنین عزمی و چنین موفقیت ناچیز آشکاری آموختید؟ 
توصیه:افتادن و شکست خوردن را هم مانند برخواستن و موفقیت گرامی بدارید:آن هم بخشی از آموختن است.
3-استفاده از ذهن "نمی دانم".
در هنرهای رزمی,یک ذهن نمی دانم نشان از عقل رزمجو دارد.زیرا با پیش داوری نسبت به یک موقعیت می توان به آسانی دچار خطا شد.موقع مواجه شدن با یک رقیب یا چالش بزرگ,امکان دارد فرض کنیم که بازنده هستیم.و هنگام مواجه شدن با رقیبی که کوچکتر یا ضعیف تر بنظر می رسد,یا چالشی که بنظر قابل رفع شدن باشد.ممکن است تصور کنیم که دست بالا خواهیم داشت.در هر دو سناریو ممکن است قضاوت ما غلط باشد."نمی دانم" به معنای باز نگهداشتن ذهن و پاسخ دادن مطابق با شرایط  و نه مطابق با تصور ما از چگونگی امور است.یک ذهن"نمی دانم"برای شهود و درک فضا را مهیا می کند.
ادامه دارد
(Source: goodlifezen.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور