کسانی که از نظر قلبی احساس جوانتر بودن می کنندعمر طولانی تری دارند
به دروغ گفتن در مورد سن خود ادامه دهید.امکان دارد تنها عاملی باشد که به شما کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشید.
اگر این افراد به درستی باورکنند که جوانتر از سن شناسنامه ای خود هستند,یک تحقیق جدید نشان می دهد که در آن صورت در زمره گروهی از کسانی هستند که میزان مرگ و میر کمتری دارند.
این با کسانی مقایسه می شود که سن خود را حس کرده یا حتی آنهایی که احساس می کردند پیرتر از سن خود هستند.
سند تحقیق جدید در درمان داخلی آنلاین JAMAمنتشر می شود.
درتحقیق اطلاعات 6489نفر با سن متوسط65.8بررسی شد که گزارش شده بود احساس می کنند کمی کمتر از 10سال جوانتر هستند.جالب این است که اکثر افراد پژوهش احساسی مشابه به سن واقعی خود نداشتند.اکثرا" گفته بودند که احساس می کردند سه سال جوانترهستند.فقط یک درصد جزئی,حدود4.8درصد احساس می کردند که حداقل یکسال پیرتر از سن واقعی خود هستند.
هنگامی که محققین کالج لندن وضعیت این افراد را پس از 8سال دوباره دنبال کردند,دریافتند که فقط کمی بیش از 14درصد کسانی که نسبت به سن خودشان احساس جوانتر بودن می کردند مرده بودند.در حالیکه بیش از24درصد کسانی که مطابق با گزارش احساس پیرتر بودن می کردند  یا سن خود را حس می کردند مرده بوند.حدود 18درصد کسانی که سن واقعی خود را حس می کردند هم در همان دوره زمانی مردند.
*چرا شادی تندرستی است
محققین می گویند که قصد دارند بهتر درک کنند که چه عاملی موجب ایجاد تفاوت در این گروه گردید.
نتایج تحقیق بیانگر آن است که,""احتمالات عبارتند از یک سری از رفتارهای سلامتی گسترده تر از مواردی که ما اندازه گیری کردیم(مانند حفظ یک وزن سالم و پایبندی به توصیه پزشکی), و قابلیت انعطاف بیشتر,حس برتری و تمایل به زندگی در میان افرادی که نسبت به سن خود احساس جوانتر بودن می کنند." سن خود ادراکی پتانسیل تغییر دارد,بنابراین مداخلات ممکن است که امکان پذیر باشد.اشخاصی که نسبت به سن واقعی خود احساس پیرتر بودن می کنند ممکن است پیغام های سلامتی مبنی بر بهبود رفتار سالم مثبت و نگرش هایی نسبت به پیری دریافت کنند. "
دکتر شیرن برگ کوست یک پزشک و استادیارپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه امری که متخصص در سلامت پیری است از نتایج تحقیق شگفت زده نمی شود.
"تحقیق به ما نشان می دهد که شخصیت نیز می تواند با سرنوشت فرد در ارتباط باشد."
*نوع شادی مهم است
پژوهش جدید در خصوص ارتباط بین شخصیت و پیری مشخص می کند که بنظر می رسد دو خصوصیت اصلی به مردم کمک می کند که عمر طولانی تری داشته باشند:وجدان و خوش بینی
کسانی که هر دو خصوصیت را داشته باشند ممکن است اراده بیشتری برای انجام کار درست جهت برخورداری از یک زندگی  به سبکی سالم داشته باشند که بتواند در طولانی مدت تا سن پیری آنها را سالم نگهه دارد.
او گفت,"مسلما"پیری خوب می تواند به یک پیش گویی خود خواسته مبدل گردد."
(Source:CNN)
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور