از هر5نفر یکی دچار مشکل سلامت روان است:آنچه که رهبران تجاری می توانند در این ارتباط انجام دهند بشرح ذیل است:
بعنوان یک روان درمانگر بر اساس بررسی مراجعین به دفترم در می یابم که کدام بنگاهها سلامت روان را بهبود و کدام یک بهبود نمی دهند.شرکت هایی که یک اعتیاد ذهنی به کار راتشویق و تکریم می کنند یا آنهایی که دارای رهبری بدزبان هستند,برای مثال,اغلب چند کارگر تحت درمان بخاطر مشکلات سلامت روان دارند.
البته,کارکنان بخاطر قوانین رازداری در خصوص همکاران خود نظر نمی دهند در حالیکه گاهی اوقات نصف تیم آن
ها نیز تحت درمان هستند.اما روان درمانگران الگوها را درک و رابطه بین سلامت روانی کارکنان و محیط کار را روشن می کنند.
* چرا رهبران تجاری باید مراقب باشند
خیلی از رهبران تجاری سلامت روانی کارکنان را از وظایف خود نمی دانند.اما سلامت روانی یک کارمند تا حدزیادی بر عملکردش و نیز سود و فایده شرکت تأثیر می گذارد.
مرکز پیشگیری و سلامت تخمین می زند که ناخوشی روانی و مشکلات استعمال مواد مخدر سالیانه بین 79و105بیلیون دلار بر کارفرمایان هزینه اعمال می کنند.کاهش بهره وری,غیبت و افزایش هزینه های سلامتی فقط تعدادی از روش های اعمال هزینه بر کارفرمایان هستند.
در دنیایی که یک نفر از هر5آمریکایی دارای یک وضعیت سلامتی قابل تشخیصی است,برای رهبران تجاری اقدام مهم است.بهبود خوب سلامت روان می تواند یکی از بهترین راهها برای بهبود کل سازمان باشد.
بی شک,یک محیط کار سالم نمی تواند از تمام مشکلات سلامت روان جلوگیری یا آنها را کاهش دهد.ولی تلاش برای کمک به کارکنان جهت توسعه قدرت روحی آنها در حدامکان می تواند در سلامت آنها مهم باشد.
*روش های چگونگی زمینه سازی رهبران تجاری برای شکل گیری یک محیط کار سالم از لحاظ روانی بشرح ذیل می باشند:
ادامه دارد
(Source:Bloomberg)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور