5-مرزهای محکم ایجاد کنید
یکی از سخت ترین موضوعات این است که امروز ابزارهای زیادی وجود دارند که کار در هر جایی را امکان پذیر می سازند.و من از تمام فواید آنها بهره می برم.یکی از مهم ترین گام هایی که برداشته ام حذف ایمیل کاری از گوشی همراهم بوده است.اگر در دفترم نیستم,در حال بررسی یا پاسخگویی نیستم.فکر کردم که با این تغییر,حرفه ام زیان می بیند,گذشته از آن چه کسی می خواهد با فردی کار کند که بلادرنگ درخواست ها را اجابت نکند؟اما در عوض آنچه دریافتم این بود که مدت زیادی طول نمی کشد که رئیس و همکاران این وضعیت را پذیرفته و حتی خودشان اینگونه عمل کنند.
6-بیاموزید که تفویض اختیار کنید و "نه"بگوئید
سال گذشته اگر کارکنانم با ایده پروژه ای بزرگ مانند تأمین سرمایه بلاعوض برای انجام تغییرات مهم نزد من می آمدند. تقریبا" تمام پروژه را باید شخصا" راهبری می کردم.باید در مورد گزینه ها تحقیق می کردم,جلسات را برنامه ریزی می کردم,پیشنهادها را می نوشتم و آنها را ارسال می کردم,گاهگاهی از تیم خودم فیدبک می گرفتم و سپس این کار را تلاش جمعی می نامیدم!
اما ماه گذشته,موقعی کارکنانم پرسیدند که برای بهبود محل کار چه کاری می توانیم انجام دهیم,سؤال را به آنها برگرداندم و پرسیدم چه چیزی دوست دارند بوقوع پیوندد و فکر می کنند که چه کاری ممکن است.نتیجه تاکنون این بوده است که همکاران به روش های خلاقانه ای رسیده اند که امکان دارد شرکتم قادر به اجرای آنها باشد و من مجبور به کار بیش از اندازه برای انجام آن نیستم.بجای پذیرفتن کل پروژه,در مواقع نیاز مربیگری کرده و کمک مادی می کردم.ولی به آنها اجازه دادم که هر کاری را می خواستند با انجام آن خود را بیازمایند.
من هنوز برای پذیرفتن تمام کار با خود در کشمکش هستم,وخیلی سعی می کنم که در مقابل وسوسه گذاشتن وقت زیاد بر روی پروژه هایی که متعلق به شخص دیگری هستند مقاومت کنم.اما همیشه به خود یادآوری می کنم که اجازه دادن به کارکنان برای انجام دادن کار خودشان به آنها حس مالکیت در خصوص محیط کار می بخشد.و در می یابند  که به توانائی آنها اطمینان دارم.در حقیقت,آسمان در حال فرو ریختن نیست,این روش عالی بوده است.  هم من و هم کارکنان در حال کامیاب شدن هستیم.
(Source:greatist.com)
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور