4-در لحظه زندگی کنید
هنگامیکه از ته قلب به گذشته می نگرید,نسبت به آینده نگران هستید و یا به برخی دلایل از حال صرفنظر می کنید از نظر ذهنی متمرکز ماندن سخت است.احتمالا" از مردم شنیده اید که راجع به اهمیت"در زمان حال بودن"سخن می گویند.همه در خصوص دور ریختن عوامل حواس پرتی است.خواه فیزیکی (گوشی هوشمند) یا روانی باشند(اضطراب و نگرانی ها)و از نظر ذهنی درگیر شدن کامل در زمان فعلی باشند.
این ایده "در زمان حال بودن" همچنین برای بدست آوردن مجدد تمرکز ذهنی ضروری است.درگیر شدن در اینجا و اکنون(زمان و مکان فعلی)توجه شما را بصورت دقیق و مؤثر حفظ کرده و منابع ذهنی تان رابرای تمرکز بر روی جزئیاتی بهبود می دهدکه در این نقطه ویژه زمانی واقعا" مهم هستند.
امکان دارد که مستلزم صرف وقت باشد,اما برای آموختن جهت زندگی درست در زمان حال کار کنید.نمی توانید گذشته را تغییر دهید و آینده هنوز اتفاق نیفتاده است.اما آنچه که امروز انجام می دهید می تواند به شما کمک کندتا از تکرار اشتباهات گذشته اجتناب ورزیده و مسیر موفقیت بیشتر در آینده را هموار سازید.
5-تمرین حضور ذهن
حضور ذهن هم اکنون و به دلایل قابل قبولی یک موضوع داغ است.علی رغم این حقیقت که مردم اشکال مدیتیشن حضور ذهندرا برای هزاران سال تمرین کرده اند,فقط اخیرا" خیلی از مزایای سلامتی آن درک شده است.
در پژوهشی,محققین نیروی انسانی حرفه ای را در شبیه سازی مجموعه ای ازبرخی وظایف چند گانه روزانه خودشان در سر کاردرگیر کردند. این وظایف باید طی 20دقیقه تکمیل می شد و شامل جواب دادن به تلفن,زمان بندی جلسات و نوشتن یادداشت هایی با اطلاعات دریافتی از منابع چندگانه ای مانند مکالمات تلفنی,ایمیل ها و پیغام های متنی بود.برخی از شرکت کنندگان در استفاده از مدیتیشن حضور ذهن8هفته آموزش دیده بودند.نتایج نشان داد که فقط آنهایی که این دوره را طی کرده بودند بهبود در دقت و تمرکز را بروز دادند.اعضای گروه مدیتیشن قادر بودند که مدت طولانی تری بر روی کار بمانند,تعدادسویچ کمتری بین وظایف داشتند و کار را با بازده بیشتری در مقایسه با گروههای شرکت کننده دیگر انجام می دادند.
تمرین حضور ذهن می تواند شامل آموختن چگونه تفکر کردن است,اما می تواند به سادگی تلاش کردن برای تمرین نفس عمیق آسان و سریع باشد.برای انجام این کار,شروع به کشیدن چندین نفس عمیق کنید در حالیکه بطور واقعی بر هر یک از نفس ها تمرکز می کنید.موقعی که احساس می کنید ذهنتان بصورت طبیعی شروع به سرگردانی می کند,به آرامی و بصورت غیر بحرانی تمرکز خود را دوباره بر روی نفس های عمیق برگردانید.
ادامه دارد
(Source:verywell.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور