سؤال;احساس شما از فضای فعلی در مقایسه با 
روزهای انقلاب چیست؟
جواب:پس از38سال می توانید تصور کنید که خیلی از چیزها تغییر کرده است.مقایسه امروز با گذشته مشکل است.اکثریت مردم ایران برای شناخت انقلاب خیلی جوان هستند.آنها فقط راجع به انقلاب از والدین خود شنیده یا عکس های انقلاب را دیده اند.
سؤال;بگذارید در خصوص کتابتان صحبت کنیم که مجموعه ای از عکس های مشهور انقلاب است.هدفتان از چنین کاری چه بود؟
جواب:من از چندین سال قبل آن پروژه را در ذهن خود داشتم;در وب سایت های مختلف هر روز حداقل 10000ارتباط از ایران داشتم.درک کردم که چقدر این خاطره برای مردم ایران اهمیت دارد.برخی ایرانی ها که شکار دوربین شده بودند,درخواست عکس خودشان را داشتند و این مرا برای انجام آن کار تحریک کرد. در وب سایتم عکس هایی مجانی گذاشته بودم چون می خواستم آن خاطره را به اشتراک بگذارم.اگر عکس ها مال من هستند,این تاریخ متعلق به مردم ایران است.به اشتراک گذاشتن آنلاین آن نیز روشی برای برای برگردان مجدد چیزی بود که ایرانیان به من بخشیده بودند.
سؤال;استقبال مردم ایران و فرانسه از کتابتان چگونه بود؟
جواب:می توانید تصور کنید که در ایران کتاب خیلی مورد استقبال قرار گرفت.من بخاطر این کتاب خیلی مورد تکریم قرار گرفتم و می خواهم از ناشر,انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و سایرین برای همکاری آنها تشکر کنم.
هم اکنون یافتن کتاب در فرانسه غیر ممکن است,
اما ناشر معمول من برای انتشار کتاب خیلی مشتاق است.من فکر می کنم که آن تا حدودی متفاوت است;البته من چند هفته بعد اطلاعات بیشتری راجع به آن خواهم داشت.
سؤال;هدفتان از عکاسی چیست؟امید دارید به چه چیزی برسید؟
جواب:شادی,من فقط دوست دارم زندگی,نور,رنگ,زیبایی و انسان ها را ثبت کنم.هدفم این است که قادر باشم به انجام آنچه که عشق می ورزم تا آخر عمرم ادامه دهم.
سؤال; آیا هیچ توصیه ای برای یک عکاس مشتاق موفقیت دارید؟
جواب دادن سخت است,دنیای عکاسی تغییر کرده است.مثل قبل نیست,خیلی از مجله ها محو شده اند;اکنون زندگی آنلاین است...توصیه خیلی مشکل است.تنها چیزی که می توان بگویم این است که بایدبه خود و کاری که انجام می دهید اطمینان داشته باشید.شما باید سخت کار کنید,اما اگر از آن لذت ببرید,هرگز اذیت نمی شوید.
سؤال;هیچ چیز دیگری دوست دارید به ایرانی ها بگوئید؟
از شانسی که مردم ایران به من بخشیدند تشکر می کنم,برای درک کارم تشکر می کنم.و من همیشه خیلی خوشحال می شوم موقعی که بعنوان یک ایرانی شناخته می شوم حتی اگر نمی توانم فارسی صحبت کنم.همچنین خیلی خوشحال می شوم موقعی به من گفته می شود که خیلی شبیه به یک هنرپیشه مشهور ایرانی هستم.
برگرفته از تهران تایمز4مارس 2017
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور