3-در خصوص اینکه چگونه شرم و کمروئی شما را ضعیف می کند بیندیشید
اسکات آدامس خالق سری های آدامس می گوید مهم ترین ویژگی افراد موفق "فقدان ترس از خجالت و کمروئی"است.آیا این عامل توقف شما در رفتن بسوی موفقیت است؟ترس از آنچه که مردم فکر می کنند,می گویند یا انجام می دهند؟شما می توانید این ترس را با دریافت واقعیت در خصوص آن حداقل کنید.برای مبارزه با آن...
4-نامه ای به خویشتن از نقطه نظر90سالگی خود بنویسید
از خودتان برای آنچه که جرأت و شجاعت برای حصول به آن داشتید تشکر کنید.هر جمله را با "من خیلی سپاسگزارم که..."آغاز کنید.بیشترین سپاسگزاری را بخاطر چه چیزهایی دارید؟من شرط می بندم که جملات سپاسگزاری شما اینگونه نخواهند بود که,"من خیلی خوشحالم که بطور ایمن نقش بازی کردم و حتی هیچ پری را نلرزاندم"یا "من خیلی خوشحالم که همرنگ جماعت بودم و حتی الامکان تعداد کمی را آزرده خاطر کردم."
شرط می بندم که از خودتان برای چیزهایی سپاسگزاری می کنید که می دانید امروز برای شما مهم هستند.
5-بهانه ها را رها کنید
هیچ چیزی مشابه قدرت دیدگاهی نیست که در آن بهانه ها جوک بنظر می رسند. برای تحقق آرزوهایتان خیلی مشغول و خسته هستید یا می ترسید ؟شتاب کنید!بهانه ها خطرناک تر و ترسناک تر از تقریبا" هر چیز دیگری حتی خود مرگ هستند که می توانند شما را بترسانند.
زندگی کردن با یاد مرگ به ما امکان می دهد که نگران هر چیز بی اهمیتی نشویم.ما را تشویق می کند که بخاطر آوریم چه چیزی مهم است و صبح از رختخواب هدفمندتر و با نگرانی کمتری برخیزیم.اگر این دیدگاه را برگزینید,یک زندگی با معنی تر ارادی پاداش شما خواهد بود.و چه چیزی با ارزش تر از آن خواهد بود؟
(Source:greatist.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور