نوشته شده توسط؛جیم ران،۲۳مارس۲۰۲۰
زندگی های ما تا حد زیادی متاثر از چیزی است که می دانیم،چون آنچه که می دانیم تعیین کننده تصمیماتی است که می گیریم.
درست آنگونه که از دانش خود متاثر می شویم،از چگونگی احساس خویش نیز تاثیر  می پذیریم.
در حالیکه فلسفه در اصل با جنبه منطقی زندگی یعنی عادات تفکر و اطلاعات سر وکار دارد،اما نگرش اصولا" بر مسائل احساسی تمرکز می کند که بر وجود ما اثر می گذارند.آنچه که می دانیم فلسفه ما را تعیین می کند،اما چگونگی احساس ما راجع به دانش خویش نگرش مان را تعیین می کند.
شبیه افکار،احساسات و هیجانات نیز ظرفیت سوق دادن ما به سمت خوش بختی یا بدبختی آینده را دارند.احساسات  درونی ما راجع به مردم،کار ،خانه ، امور مالی و دنیای پیرامون خودمان  در مجموع نگرش ما را شکل می دهند.با نگرش درست انسان ها می توانند کوه را جابجا کنند.ولی با نگرش نادرست با کوچکترین دانه شن می توانند درهم شکسته شوند.
نگرش درست یکی از پایه های اساسی زندگی خوب است.بدین علت است که باید بطور پیوسته احساسات خودمان راجع به نقش مان در دنیا و  امکانات مان جهت تحقق رویاها یمان را بررسی کنیم.برای خلق روشن ترین آینده، باید با احساسات خودمان راجع به سال ها ودهه های آینده و نیز گذشته و حال خودمان مواجه شویم.
*گذشته
یکی از بهترین روش ها برای برخورد با احساسات خودمان راجع به گذشته استفاده از آنها بعنوان مدرسه ونه اسلحه است.ما نباید برای اشتباهات،خطاها،شکست ها و فقدان های گذشته خودمان را سرزنش کنیم.اتفاقات گذشته ،خوب و بد همه بخشی از تجربه زندگی ما هستند.به آسانی می توان به گذشته اجازه داد تا ما را مضمحل و خرد کند.اما خبر خوب این است که به آسانی هم می توان به آن اجازه داد تا به ما بیاموزد و ارزش مان را افزایش دهد.
تا بالاخره این حقیقت را نپذیریم که برای تغییر گذشته هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم،احساسات افسوس،حسرت و نفرت ما را از طراحی آینده ای بهتر با فرصتی که اکنون در اختیار داریم باز می دارند.اگر بتوانیم  در خصوص گذشته به رویکرد هوشمندانه ای دست یابیم ،می توانیم بطور چشمگیری  زندگی خودمان در سال یا سال های بعد را تغییر دهیم.
*زمان حال
لحظه فعلی نقطه ای است که آینده بهتر ما از آنجا آغاز می شود.گذشته به ما خاطرات و تجارب فراوانی داده است و زمان حال هم شانسی و فرصتی برای استفاده خردمندانه از آنها می دهد.
امروز برای هر یک از ما ۱۴۴۰دقیقه؛۸۶۴۰۰تیک ساعت است.ثروتمند و فقیر هر دو فرصت ۲۴ساعته مشابه ای دارند.زمان برای هیچ کس مزیتی قائل نیست.امروز صرفا" می گوید،"من اینجا هستم.با من چه کاری می خواهید انجام دهید؟"
اینکه چقدر خوب از هر روز استفاده کنیم تا حد زیادی تابعی از نگرش ما است.با نگرش درست می توانیم امروز را غنیمت شماریم و از آن یک نقطه شروع جدید بسازیم.بزرگترین فرصتی که امروز با خود دارد فرصت شروع فرآیند تغییر است.این تغییر می تواند نگرش جدید برگزیده شده ای راجع به کسی باشد که هستیم،چیزی باشد که می خواهیم و کاری باشد که قصد انجام آن را داریم.امروز همچنین می تواند  عینا"مشابه دیروز، روز قبل و روزهای  قبل تر  باشد. همه یک موضوع  نگرش است.
*آینده
ویل و آریل دورانت در درس های تاریخ کلاسیک خودشان نوشتند:"برای تحمل وضعیت فعلی ،باید وضعیت سابق را بخاطر آورد و در مورد اوضاع آینده رویا پردازی کرد."
نگرش ما درباره آینده به توانائی ما برای دیدن آینده بستگی دارد.هر یک از ما دارای توانائی ذاتی برای رویا پردازی،طراحی و تجربه آینده از طریق تصور امیدبخش خود هستیم.هر چه را که ذهن ظرفیت تصور آن را دارد،توانائی خلق آن را هم دارد.
درست همانگونه که بدن بطور فطری می داند که چگونه بهترین اثر را برای سلامتی داشته باشد،ذهن نیز بطور ذاتی می داند که چگونه بیشترین اثر را برای توانگری داشته باشد.اما اگر باور نکنید که سزاوار امتیازات عظیمی هستید، آنها را برای شما خلق نمی کند.آنچه که ما را به آغاز پیشرفت می آورد، نکته کلیدی برای انتقال از گذشته به یک نگرش بهتر در زمان حال است که امتیازات مثبت برای آینده را بدنبال دارد.
*نگرش تان راجع به خودتان
خبر هیجان انگیز آن است که هر یک از ما دارای قدرت عقلانی،روانی،روحانی و خلاقانه برای انجام هر کاری هستیم که حتی رویای انجام آن را در سر می پرورانیم.هر کسی چنین قدرتی دارد!ما فقط نیاز داریم که نسبت به همه آنچه که قبلا" داریم آگاهتر شویم و برای بهبود همه آنچه که قبلا" هستیم زمان بیشتری صرف کنیم و سپس بگذاریم تا برای ما کارگر افتد.
ادامه دارد