نوشته شده توسط؛سی سیلایا میس،۱۱مارس ۲۰۲۰
اپیکتیتوس فیلسوف یونان باستان گفته است که"بخاطر داشته باشید این خود ما هستیم که خودمان را عذاب می دهیم و برای خودمان مشکلاتی درست می کنیم،یعنی نظرات و افکار مان چنین می کنند."برای مثال،منظور از مورد توهین قرار گرفتن چیست؟آیا با کنار صخره ایستان و توهین کردن به چیزی دست یافته اید؟اگر شخصی در مقابل توهین مثل یک صخره واکنش نشان دهد،توهین کننده از توهین خود چه چیزی بدست می آورد؟
آیا اگر سخنان دیگران هرگز بر ما اثری نداشتند شگفت انگیز نبود؟همچنانکه شکاکان و نفرت پراکنان بمب های سخنانشان را به سمت رویاهای ما پرتاب می کنند، ما می توانیم  کاملا" بدون از اثر پذیری، محکم واستوار جلو برویم.برای خیلی از ماها،چنین کاری بنظر غیر ممکن و حتی خنده دار است.در هر صورت،ما انسان هستیم.سخنان بویژه موقعی که از زبان کسانی باشند که بیشترین توجه و احترام را نسبت به آنها روا می داریم آسیب می رسانند.
سخنان نفرت پراکنان ناشناس،همانند لات های فضای مجازی و مانند آنها  را آسانتر نادیده می گیرید.چون بصورت شخصی با آنها آشنا نیستید و شما و داستانتان را نمی دانند.لذا ممکن است شما  را برای ساعتی یا بیشتر ناراحت کند.اما آن کامنت ایستاگرام به زودی به عمق فید(صفحه خانه)ایستاگرام شما و حافظه تان رسوخ می کند.
حقیقت تلخ راجع به نفرت پراکنان آن است که معمولا" دشوارتربن آنها از حلقه نزدیک تان هستند.پدر یا مادری که خیرخواهانه می گویند،امنیت شغلی همه چیز است.سرمایه گذار شکاکی که می گوید ایده شما قبلا" عملی شده است.یا بهترین دوست که بنظر می رسد ایده تان برایش جذاب نیست.آنها فقط از قدرت کافی برای سرگردانی تان برخوردارند،زیرا با خود می گوئید اگر درست بگویند چی؟
اگر درون حلقه نزدیک خویش در کشمکش با نفرت پراکنان هستید،با این گام ها شروع کنید و ببینید که پس از آن چه احساسی دارید.
۱)فرد را ملاحظه کنید
والدین تان در زمان،موقعیت اقتصادی و مجموعه ای از ایده ال های متفاوت بزرگ شدند.بنظر می رسد که آنچه برای آنها ممکن بود توصیه ای برای کار و زندگی سالم تلقی شود دیگر بی معنا باشد.بعلاوه،آنها می خواهند از شما حفاظت کنند.لذا توصیه هایشان  ممکن است بجای منطق بر اساس احساس ترس باشد.
۲)نفس خودتان را کنار بگذارید
کسب و کارتان نوزاد شما است. زمان قابل ملاحظه ای صرف تفکر،رویا پردازی و طراحی آن کرده اید.هر صدای مخالفت می تواند شبیه ضربه ای به عزت نفس تان احساس شود.نفس خودتان را کنار بگذارید و آنچه را که شخص می گوید ملاحظه کنید.
آیا سخنان او بجا و درست هستند؟آیا متوجه چیزی شده است که خودتان از آن چشم پوشی کرده اید یا  بطور ساده انعکاسی از ترس ها یا حسادت او است.
۳)اگر نیاز است،سوالات روشن کننده و ابهام زدا بپرسید.
همه نفرت پراکنان در حال فوران سخنان منفی بی معنی نیستند.در حقیقت،کسانی که نقش ناموافق را بازی می کنند سرمایه  عظیمی برای یک کارآفرین هستند.برای مثال،اگر سرمایه گذار می گوید که ایده تان جدید یا ابتکاری نیست،از او بپرسید که کدام شرکت ها کار مشابه ای انجام می دهند.
بررسی و در خصوص تشابهات و تفاوت ها یادداشت برداری کنید.در اینصورت حداقل می دانید که جنبه های مختلف را ملاحظه کرده اید و برای هر اتفاقی آماده هستید.
۴)تعدیل و اصلاح کنید و به تلاش ادامه دهید
اگر تا حدی حقیقت در پیام هست،اکنون برای تعدیل و اصلاح آنچه که نیاز هست زمانی در اختیار دارید.اگر بنظر می رسد که شرکت دیگری محصول خیلی مشابه ای عرضه می کند،احتمالا" به تغییر در پیام معرفی برند و نه کل شرکت نیاز دارید.به هر حال،هیچ ایده ای جدید نیست،یکتایی و منحصر بفردی از آنچه برای ایده می آورید حاصل می شود.
۵)یک صخره باشید
اگر جریان منفی بافی ادامه داشته باشد،سخنان اپیکتیتوس را تمرین کنید.نمی توانید آنچه را که مردم می گویند یا انجام می دهند تغییر دهید،اما بر واکنش خود بطور کامل کنترل دارید.اگر انگیزه تان برای واکنش نشان دادن خیلی قوی است حداقل تا زمان ساخت یک بنیان صخره ای  به محدود کردن زمانی بیندیشید که با آن شخص می گذرانید.
ما از سه کارآفرین راجع به تجربه خودشان از مواجهه با نفرت پراکنان پرسیدیم.آنچه که گفتند بشرح ذیل است.
۱)بنیان گذار و مدیر عامل شرکت FemCity در شهر میامی ایالت فلوریدا
من می دانم که در خصوص نفرت پراکنان دو حقیقت اساسی وجود دارد.اول،هر چه بیشتر موفق شوید،بیشتر شاهد حضور آنها در کار و زندگی تان خواهید بود.این واقعیت زندگی است و در برخی فرهنگ ها این مفهوم و فلسفه وجود دارد.من  چند سال قبل برای کار به جزیره بالی اندونزی رفته بودم دیدم که خیلی از درختان با الیاف های رنگارنگ سیاه و سفید پیچانده شده اند.موقعی که از راهنما پرسیدم،...
ادامه دارد