۵)اهداف قابل سنجش تنظیم کنید
نکته ای که باید بخاطر سپرد تمرکز بر پیشرفت،نه کمال است.از کم آغاز کنیدو احساس نکنید که نیاز است تغییرات عمده را یک شبه انجام دهید.یک هدف می تواند نپذیرفتن یک پروژه اضافی طی یک ماه باشد.هدف دیگر ممکن است صحبت کردن با صدای رسا در جلسه ای هنگام بیان نقطه نظر متفاوتی باشد.
۶)تقاضای کمک کنید
بپذیرید که تنها نیستید.بجای آری گفتن به هر ماموریتی که پیش می آید،از دیگران تقاضای کمک کنید.اگر می توانید در خصوص انجام وظایف خرد تفویض اختیار کنید،این گامی در جهت درست خواهد بود.
۷)خود گفتگویی منفی را جایگزین کنید
احساسات منفی نیاز است که با رفتارهای مثبت تر جایگزین شوند.یک روش ارزشمند جایگزینی خود گفتگویی منفی با زمزمه های ذهنی مثبت است.در آغاز ممکن است احساس غیر معمولی داشته باشید.اما با تمرین،این زمزمه ها می توانند کمک کنند تا استرس را مدیریت،اطمینان را تقویت و بهره وری را افزایش دهید.چند نمونه از چنین زمزمه هایی بشرح ذیل هستند:
"اگر همه وقت خود را صرف رضایت و خشنودی دیگران در محیط کار کنم،قدرت خود را تسلیم کرده ام."
"فقط در صورتیکه تلاش برای خوشنودی دیگران را متوقف سازم می توانم مطابق با اصول و روش های خودم زندگی کنم."
"حتی اگر من "نه"بگویم ،ناخشنودی طرف مقابل گناه من نیست."
"من مسئول احساسات هیچ کسی غیر از خودم نیستم."
۸)قبل از واکنش مکث کنید
اکنون،احتمالا" بلافاصله به در خواست ها"آری"می گوئید و بعدا" بخاطر آن افسوس می خورید.در عوض، مکث را برای بدست آوردن زمان جهت ارزیابی موقعیت تمرین کنید.برای مثال،می توانید بگویید،"اجازه دهید تقویم خودم را چک کنم و سپس به شما پاسخ دهم."تحقیقات نیز عیان ساخته است که حتی مکثی کوتاه قبل از یک گزینش دقت تصمیم گیری را افزایش می دهد.
۹)بهانه جویی را متوقف سازید
هنگامی که "نه" می گوئید،اجتناب از ذکر عذر و بهانه مهم است.چون در اینصورت،طرف مقابل درخواست را به گونه ای که مطمئن شود می توانید اجابت کنید تنظیم می کند.بعلاوه اغلب نیازی نیست که یک توضیح تفصیلی ارائه دهید.معمولا" کفایت می کند که بطور ساده فقط بگویید که کارهای زیادی در نوبت انجام دارید و دیگر هیچ نگوئید.
۱۰)به احساسات و باورهای خود پایبند و وفادار باشید
مهم ترین نکته برای بخاطر آوردن راجع به رفتار خودتان وفاداری و پایبندی نسبت به باورها و احساسات خودتان هست.با انجام کاری که در تعارض با اولویت هایتان بوده یا فقط بخاطر خوشنود سازی فرد دیگری خودتان را ناراحت می کند موافقت نکنید.راه و روش درست برای خود را دریابید و به گام برداشتن در آن جهت مقید باشید.با چنین رفتاری،مردم در دراز مدت بیشتر به شما احترام می گذارند.
در حالیکه  ترک عادت" مردم خوشنود سازی " در محیط کار سخت است،اما چنین کاری را می توانید انجام دهید.از  استراتژی های مزبور برای برداشتن گام های کوچک و پیوسته به سمت تنظیم مرزهای سالم استفاده کنید.فقط در آن هنگام قادرید که بدرستی به صدای درون خودتان گوش دهید،خود واقعی خویش را در آغوش بگیرید و دوباره قدرت   خود را بدست آورید.
https://www.forbes.com
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور