*چه مدت زمانی باید داوطلبی کنید
داوطلبی نباید برای سودمند بودن بر زندگی تان مسلط شود.در حقیقت،تحقیق نشان می دهد که فقط دو تا سه ساعت در هفته یا حدود صد ساعت در سال می تواند بهترین فواید را برای شما و نیز موضوع و هدف انتخابی داشته باشد.مهم ترین عامل در داوطلبی فقط مدت زمانی است که با آن احساس راحتی می کنید.داوطلبی باید شبیه یک سرگرمی و دلمشغولی سودمند باشد.،نه اینکه کار طاقت فرسای دیگری در لیست کارهای در نوبت انجام شما باشد.
*کسب بیشترین فایده از داوطلبی
شما در حال وقف زمان ارزشمند خویش هستید،بنابراین لذت و سود بردن از داوطلبی حائز اهمیت است.برای اطمینان از مناسب بودن موقعیت داوطلبی باید:
سوالاتی بپرسید.می خواهید اطمینان حاصل کنید که تجربه داوطلبی مناسب اهداف،مهارت ها و زمانی هست که می خواهید صرف کنید.سوالات ساده برای هماهنگ کننده داوطلبی می تواند در خصوص  تعهد زمانی،دوره آموزشی الزامی  احتمالی ،کسانی که با آنها کار می کنید و نیز کسی باشد که در صورت داشتن سوال حین  تجربه داوطلبی باید از او  بپرسید.
اطمینان حاصل کنید که می دانید چه انتظاری از شما می رود.باید با سازمان راحت و آسوده بوده و تعهد زمانی را درک کنید.با شروع از کم بیندیشید بطریفی که در ابتدا خود را بیش از اندازه متعهد نکنید.به خود تا حدی قابلیت انعطاف بدهید تا در صورت نیاز تمرکزتان را تغییر دهید.
از انجام یک تغییر نهراسید.خود را مجبور به پذیرش یک وضعیت نامناسب نکنید یا برای چسبیدن به نقش داوطلبی که آن را دوست ندارید احساس الزام نکنید.با سازمان در خصوص تغییر تمرکز گفتگو کنید یا هن سازمان متفاوتی بیابید که مناسب تر باشد.
اگر داوطلبی خارج از کشور است،با دقت انتخاب کنید. در صورتیکه شغل های مستلزم حقوق زیاد را از کارگران بومی دریغ کنند، ضرر برخی برنامه های داوطلبی خارج بیش از نفع آنها است .به جستجوی فرصت های داوطلبی در شرکت های مشهور بپردازید.
از خودتان لذت ببرید.بهترین تجارب داوطلبی هم به نفع داوطلب و هم به نفع سازمان هستتد.اگر از خودتان لذت نمی برید علت آن را از خود بپرسید.آیا بخاطر کارهایی است که انجام می دهید؟کسانی است که با آنها کار می کنید؟یا بسادگی چون موقعیت جدید و نا آشنا است ناراحت هستید؟بررسی دقیق آنچه که موجب ناراحتی و دردسر تان می گردد می تواند به تصمیم برای چگونگی ادامه کار کمک کند.
*فرصت های داوطلبی را کجا بیابید.
تطابق داوطلبی،فرصت هایی را بیابید که از موقعیت تا نوع کار  با علائق داوطلبی مطابقت داشته باشند
ایده آلیست،فرصت های داوطلبی را در منطقه خود یا بصورت بین المللی بیابید.
سرویس عمومی یا ملی،سازمان فدرال موقعیت های داوطلبی را در سراسر ایالات متحده عرضه می کند.
داوطلب،راهنمای فرصت های داوطلبی محیطی  (Volunteer.gov)
سپاه صلح ایالات متحده،فرصت های داوطلبی را ماورای مرزها عرضه می کند و شامل بیش از پنجاه لشکر است.
صلیب سرخ آمریکا،داوطلبی در هر یک از حوزه های خدماتی کلیدی صلیب سرخ
مولفین:دکتر جین سیگل و لارنس رابینسون
 منبع؛ https://www.helpguide.org
ترجمه و تلخیص :غریب واحدی پور