*تهدیدها یا رفتار خشن شریک تان
آیا دارای مزاجی بد یا غیرقابل پیش بینی است؟
آیا به شما آسیب رسانده یا تهدید به آسیب رساندن و کشتن می کند؟
آیا در صورت ترک او ،تهدید به خودکشی می کند؟
آیا به سکس مجبورتان می کند؟
آیا به دور کردن بچه ها یا آزار و اذیت آنها تهدید می کند؟
آیا دارایی شما را تخریب می کند؟
*رفتار کنترل کننده شریک تان
رفتار باحسادت و نگاه انحصاری افراطی
کنترل جائی که می روید یا کاری که انجام می دهید.
منع دیدار دوستان و خانواده
محدود کردن دسترسی  به پول،اینترنت،تلفن و ماشین
مراقبت و زیر نظر داشتن دائم
* بدرفتاری و توهین جنسی و بدنی
بد رفتاری بدنی هنگامی رخ می دهد که از نیروی بدنی در مقابل شما به روشی استفاده شود که در خطر قرار گرفته  یا دچار آسیب شوید.حمله یا ضرب و شتم بدنی خواه درون یا بیرون خانواده،جرم محسوب می شود.پلیس برای حفاظت افراد در برابر حمله بدنی دارای قدرت و اختیار است.
هر موقعیتی که مجبور به مشارکت در یک فعالیت جنسی ناخواسته،غیر ایمن یا تحقیر آمیز باشید،توهین یا بد رفتاری جنسی است.سکس اجباری حتی توسط همسر یا شریک زندگی محرم خود  که طبق معمول با او روابط جنسی دو طرفه مبتنی بر رضایت دارید رفتاری از جنس خشونت خانگی و تجاوز است.
مضافا" اینکه،کسانی که در معرض توهین و بد رفتاری جنسی و بدنی  شرکای زندگی خودشان قرار دارند با خطر بیشتر آسیب دیدن جدی یا قتل مواجه هستند.
*با این وجود هم بدرفتاری خانگی است اگر...
۱)حوادث مربوط به بد رفتاری بدنی در مقایسه با آنچه که خوانده اید،در تلویزیون دیده اید یا از سایر افراد شنیده اید جژئی تر باشند.شکل بدتر یا بهتر بد رفتاری بدنی وجود ندارد،صدمات شدید می توانند از تحت فشار بودن ناشی شوند.برای مثال،
حوادث بد رفتاری بدنی فقط یک یا دو مرتبه در رابطه اتفاق افتاده اند.
مطالعات نشان می دهد که اگر شریک تان یک مرتبه به شما آسیب برساند،احتمال دارد که به حملات و تجاوزات خودش ادامه دهد.
۲)حملات و تجاوزات بدنی موقعی متوقف شوند که مطیع و تسلیم گردیده و از حق خود برای ابراز نظر مطابق میل تان ،آزادانه به هر جائی رفتن و دیدن دیگران یا اتخاذ تصمیم صرفنظر کنید.اگر مجبور به رها کردن حقوق خود بعنوان یک شخص یا شریک زندگی در قبال خاتمه دادن به حملات و تجاوز باشید پیروزی نیست!
۳)خشونت بدنی رخ نداده باشد.خیلی از افراد بطور احساسی و زبانی مورد تجاوز و حمله قرار می گیرند.این نوع تجاوز می تواند به همان اندازه وحشتناک بوده و تلاش برای درک آن نیز اغلب گیج کننده باشد.
*مشکل بد رفتاری احساسی؛ بزرگتر از آن چیزی است که فکر می کنید.
تمام روابط توهین آمیز دربرگیرنده خشونت بدنی نیستند.فقط بخاطر اینکه ضرب و شتم نمی شوید بدان معنا نیست که تحت سوء استفاده و بد رفتاری نیسنید.خیلی از مردان و زنان از بد رفتاری احساسی رنج می برند،که از بدرفتاری بدنی آثار مخرب کمتری ندارد.
متاسقانه،بد رفتاری احساسی اغلب حتی توسط شخصی که در حال تجربه آن است دست کم گرفته شده یا مورد غفلت قرار می گیرد.
هدف بد رفتاری احساسی کم اثر کردن تدریجی احساسات خود ارزشی و استقلال از طریق بجا گذاشتن این احساس است که هیچ راهی خارج از رابطه فعلی وجود ندارد یا آنکه بدون از شریک بد رفتارتان هیچ چیزی ندارید.
بد رفتاری احساسی شامل بدرفتاری زبانی مانند فریاد زدن،استفاده از نام توهین آمیز، سرزنش و خجالت دادن است.
ادامه دارد
 منبع؛ https://www.helpguide.org
ترجمه و تلخیص :غریب واحدی پور