دریابید که چرا پذیرش انتخاب های فرزندان موقعی که متفاوت از انتخاب های شما هستند خیلی سخت است.از کشفیات خیلی احساس برانگیز فوق الذکر استفاده کنید،اما از خود بپرسید که چرا راجع به این مشکل احساسی خیلی قوی دارید،چرا نیاز دارید تحت کنترل باشیدو نمی توانید حق آنها برای انتخاب های مستقل را بپذیرید؟
از قدرت عذر خواهی بهره برداری کنید.هرگز برای گفتن اینکه ،"متاسفم،آرزو داشتم که می توانستم پدر /مادر بهتری باشم،"آرزو داشتم که بطور متفاوت رفتار می کردم"،یا"شما سزاوار بهتر از آن بودید که به شما دادم."دیر نیست.کلمات قلبی اندوه و افسوس  تا مادامیکه بعنوان هدیه ای بدون از اینکه انتظاری برای عوض داشته باشید در یک نامه بیان شوند بطور ویژه دارای اثری قوی هستند.البته ممکن است هیچ دستاوردی بجز اینکه مطمئن شویدکه برای درست کردن اشتباهات گذشته حداکثر تلاش خود را کرده اید بدنبال نداشته باشد.همچنین ممکن است بخواهید بپرسید که آیا هیچ روشی وجود دارد که بتوانید اصلاحاتی انجام دهید.
انتظاراتی را که از همدیگر دارید ‌مشخص کنید.اگر فرزند دلسرد شده شما راغب است،هر یک لیستی که بیشتر از هفت ایتم نباشد در خصوص موضوعی که می خواهید و نیازی که از او دارید و نیز به گمان شما آنچه اومی خواهد و نیاز دارد تنظیم کنید.اکنون لیست ها را مقایسه کنید و ببینید که هر یک چقدر به رفع نیاز دیگری نزدیک است.
اگر فرزند یا شما برای پرسیدن راغب نیستید،با این وجود می توانید تمرین را بر روی خودتان انجام دهید.
لیست را برای خودتان تکمیل کنید،سپس به صندلی یا موقعیت دیگری بروید و با این تصور که فرزندتان چنان کاری می کند یک لیست را پر کنید.اکنون مقایسه کنید.آیا آنچه که فرزند بالغ شما نیاز دارد متفاوت از آن چیزی است که در حال تقدیم به او  هستید؟آیا در شناخت چگونگی تغییر فرزندتان قصور داشته اید؟
*نجات همشیره های بالغ
در خانواده های با هوش هیجانی بالا،برادران و خواهران مسئولیت های سالخوردگان  را تقسیم می کنند و چشم انتظار موقعیت هایی برای دور هم جمع کردن همه نسل ها هستند،زیرا از تمام محدودیت ها و استعدادهای خودشان و چگونگی انتقال آنها آگاه هستند.
متاسفانه،این تصویر دقیق خیلی از روابط همشیره های بالغ نیست زیرا اکثر اوقات سوابق مداخله می کند.شاید والدین تان نوع عشق،محبت و حمایتی را که برادرتان نیاز داشت  در مقایسه با شمابرای او تامین نکردند.
شاید خاطرات کودکی خشم،حسادت و رقابت خیلی زیادی را برانگیزاند.شاید موقعی خواهری که شما را خیلی خوب می شناخت بقدر کفایت توجه نکند که طی سال ها چقدر تغییر کرده اید دقیقا" آسیب زیادی اعمال کند.
مشکل هر چه باشد،می توانید هر یک از ایده های این مقاله  را برای تجدید رابطه خودتان استفاده کنید.اگر وقت دارید،همچنین می توانید برای تجدید رابطه با همدیگر به جایی بروید که هر دو راحت بوده ومضطرب نباشید.یک زمینه بدون از ساختار را بیازمائید و با همدیگر از وقت خودتان جهت فرستادن پیغام های"من احساس می کنم"خیلی زیادی استفاده کنید.روش سازید که در ابراز کردن خود در حال تقاضا از همشیره برای تغییر نیستید.موقعی که همشیره جواب می دهد ،مطمئن شوید که با بدنتان و نه با جواب های تلافی جویانه مهیا شده در سرتان گوش می دهید.
 اگر برقراری ارتباط  سخت است،و یک گردش بیرون شهر بی اثر است،می توانید با درخواست کمک به روشی که ویژگی های منحصر بفرد او را تصدیق می کنید دوباره ارتباط برقرار کنید؟به روش هایی بیندیشید که بتوانید کاری کنید تا همشیره احساس کند که بطور منحصر بفردی به او نیاز دارید.
ادامه دارد
 منبع؛ https://www.helpguide.org
ترجمه و تلخیص :غریب واحدی پور