برانگیخته شدن پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه سخت است
۱۳آگوست براین کالینز
مگر اینکه یک روبوت باشید،در غیر اینصورت طفره رفتن بخش نرمالی از زندگی کاری شما است.پس از فارغ التحصیلی مدتی طول کشید تا این درس را بیاموزم.هنگامی که در دانشکده بودیم تلف کردن روزها یا حتی هفته ها پذیرفتنی بود،اما در دنیای واقعی روشی قطعی برای از دست دادن یک شغل است.
 تقریبا"  همه ما برخی اوقات کاری را به تاخیر انداخته یا گفته ایم که ،"فردا آن را انجام خواهیم داد،"گفته می شود که طفره رفتن یک عادت افراط در مسامحه و تسلیم خواسته  های لذت بخش گردیدن است  که باید متعادل شود بویژه اگر با یک ضرب العجل بزرگ مواجه هستید یا قصد دارید بر روی یک رئیس جدید تاثیر بگذارید یا برای خرید محصولی از شرکت خود باید یک مشتری را متقاعد سازید.
در انتقاد به خویشتن منصف تر باشید ،چندین تحقیق نشان داده است که تنظیم احساسات به مدیریت لحظات طفره روی کمک می کند.
 هفت استراتژی ذیل نیز می توانند کمک کنند تا هنگام کار بر روی استارت آپ خود دستاورد بیشتری کسب کنید.
۱-دفترچه یادداشت طفره روی نگهدارید
آیا گاهی اوقات بر روی میز خود برای کار بر روی  پروژه مهمی شبیه خلق قیف فروش(برنامه جذب مشتری) نشسته اید ولی ناگهان متوجه شده اید که ۳۰یا۶۰دقیقه در حال کلیک بر روی توئیتر،فیس بوک یا اینستاگرام  بوده اید؟یا شاید  گوگل را شبیه ماشین خودکاری پنداشته که با پول دادن کالای مطلوب را می گیرید،لذا بخاطر اینکه کسل هستید و حوصله ندارید بصورت تصادفی سوالات جستجوی خود را  تایپ می کنید.
 یک دفترچه یادداشت طفره روی نزدیک صفحه کلید خود نگهدارید.هر وقت که به جستجوی چیزی می اندیشید،این فکر خود را درون این دفترچه بنویسید و به کار خود برگردید.
پس از حداقل یک ساعت  تمرکز بر کار اصلی یا  رسیدگی به یکی از کارهای در نوبت انجام خویش بدون از احساس گناه چیزی را از موارد نوشته شده در دفترچه طفره روی جستجو کنید.به آن همانند شوکولات پس از باشگاه بیندیشید.
   ۲-از کم شروع کنید
فرض کنید می خواهید یک فیلم ده دقیقه ای برای صفحه فرود(صفحه اختصاصی آگهی و کمپین بازاریابی) خود بسازید.اگر قبل از این فیلم خیلی زیادی ضبط نکرده اید در خصوص این فعالیت جدید ممکن است احساس ناراحتی کنید.
بجای اندیشیدن به تمام پروسه نوشتن نمایشنامه،ضبط،ویرایش و انتشار فیلم،از خود بپرسید که کمترین بخشی که می توانید برای پیشرفت برگزینید چیست‌
شاید بتوانید پیش نویس نمایشنامه را باز کنید و چند نکته مهم برای نمایشنامه بنویسید.یا می توانید بسادگی یک پاراگراف برای مقدمه بنویسید.شروع کردن از کم معمولا" برای بدست آوردن انرژی جهت کار بر روی یک پروژه مشکل کفایت می کند.در نتیجه از  ترس بزرگی فیلم،پروژه یا قیف فروش در ذهن بتدریج کاسته می شود.
۳-یک عامل تحریک یا انگیزش خلق کنید.
موقعی که در حال تمرین دوی ماراتن بودم،برخی  تمرین ها را به تعویق می انداختم،زیرا دویدن در سرما را دوست نداشتم.یک دونده باتجربه تر توصیه کرد که اسباب و وسائل کمک آموزشی خودم را نزدیک درب جلوئی خانه بگذارم بطوریکه هر صبح قبل از ترک خانه برای کار آنها را ببینم.
این روش در همه انواع حوزه ها اثر بخش است.مدتی قبل می خواستم در حین لحظات استرس زای کاری مدیتیشن کنم.به یک سخنران حرفه ای در خصوص مدیتیشن گوش دادم.او توصیه کرد که ریگی بر روی میز بگذارم.این ریگ بعنوان عامل انگیزشی جهت مکث کردن در حین یک روز کاری نرمال به من خدمت می کرد.
در ارتباط با یک پروژه کاری کلیدی چه عامل انگیزشی می توانید خلق کنید؟برای یادآوری جهت عملکرد آن را در یک مکان قابل رویت بگذارید.بعنوان مثال،من دفتری از انگیزش های  نویسندگی بر روی میزم نگهه می دارم.
ادامه دارد
نوشته شده توسط براین کالینز(ارسال شده از طریق ایمیل)
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور