۴)گام های کوچک قابل پیگیری بردارید
کاری را درون موقعیتی که می توانید کنترل کنید بیابید و بر آن تمرکز کنید.این روش اساسی معمول برای افراد مضطرب است،این روش به آنها  کمک می کند تا در هر سناریوی مفروضی اطمینان بیشتری کسب کنند.
چه کارهای کوچکی می توانید انجام دهید تا اضطراب شما کاهش یابد؟فرض کنید که هدف تان آغاز کسب و کار باشد،اما نگرانید که پول کافی برای اتمام کار نداشته باشید.شاید بتوانید یک دفتر دخل و خرج تهیه کنید و به ایده بهتری برای چگونگی هزینه کردن پول خود دست یابید.
اگر بتوانید بودجه شخصی خود را کاهش دهید و مقدار زیادی سرمایه برای آینده پس انداز کنید،در نتیجه از سرمایه گذاران و وام دهنده ها پول بمراتب کمتری درخواست می کنید.چنین پس اندازی احتمال  موافقت با درخواست شما را افزایش می دهد.میزان سهم شما در سرمایه گذاری تعهدتان را اثبات می کند.
۵)خود را مهیا و نیرومند سازید
دارای طرح های پشتیبان و استراتژی های جایگزین باشید.امید است که هرگز نیازی به استفاده از آنها نداشته باشید.اما تصور اینکه اگر طرح اولیه بطریقی مطابق برنامه ریزی و پیش بینی موفقیت آمیز نباشد جهت یا راه حل جایگزینی بعنوان یدک دارید موجب آرامش ذهنی است.
 افراد موفق واقعا" در چرخش خوب هستند،خالقان یوتیوب در ابتدا می خواستند یک سرویس قرار ملاقات تصویری بسازند.اما یوتیوب امروز یک نقطه محوری کامل است، همه بدین خاطر است که آنها از طرح پشتیبان خودشان استفاده کردند.
 ۶) تیکه تیکه راه خود را به اوج بگشائید
هدف بزرگتر خود را به تیکه های کوچکتر قابل حصول تجزیه کنید.برای هر موفقیتی که تجربه می کنید خود را تشویق کنید.تقویت مثبت پیوسته به کاهش اضطراب کمک می کند‌.موقعی که کارها بخوبی پیش می روند چند دقیقه ای صرف بازشناسی و تصدیق کنید،حتی اگر در گام های شمرده و کند به سمت تحقق هدف بزرگ خود گام برمی دارید.با گذر زمان،اضطراب به کندی محو می شود و به موفقیتی که فکر می کنید سزاوار آن هستید نائل خواهید شد.
ممکن است برای غلبه کامل بر ترس و تحقق رویاهایتان زمانی طول بکشد،هیچ کسی یک امپراتوری را یک شبه نمی سازد.شناخت ترس های خود،کنترل انچه که می توانید کنترل کنید و مشاهده نتایج کارتان به شما کمک می کند تا در مسیر درست بمانید.
*در مورد مولف
آدری رابینسون نویسنده مشتاقی است که با اشتیاق زیاد به تعلیم و تربیت و خودبهسازی می پردازد.
او اغلب بصورت آنلاین نظرات خو را در خصوص خلق بهترین نسخه از خویش  به اشتراک می گذارد.
منبع؛ https://www.psyarticles.com
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور