۳-اجازه دهید تا کارکنان بصورت قابل انعطاف کار کنند.
کارکنان را بخاطر مهارت ها،تخصص و اطمینانی که بر اساس توافق جهت توانائی انجام کار با بالاترین استاندارد دارند استخدام می کنید.دفتر کار باید بصورت مکانی فرض شود که به کارکنان کمک می کند تا کارهایشان را تکمیل کنند.بنابراین،کار خارج از محل کار و قابل انعطاف را تشویق کنید بطوریکه کارکنان بتوانند کارشان را مطابق سبک زندگی خودشان مدیریت کنند.
تا مادامیکه به کارکنان جهت انجام کارشان با استاندارد بالا اعتماد دارید،دفتر کار نباید بعنوان سلولی محدود یعنی بصورت مکانی فرض شود که نیاز است مثل کودک با آنها رفتار شود.
 ۴- پشتیبانی درون محیط کار
موقعی که کارکنان در حال تجربه استرس هستند کمک حرفه ای نیز روش دیگری برای پشتیبانی از کارکنان است.
 امکان دارد موقعیت های منحصر بفردی وجود داشته باشد که به منظور کمک به کاهش و رفع مشکلی که کارمند با آن دست به گریبان است  به توصیه تخصصی نیاز باشد‌.
مشاجرات از مسائل عمومی محیط کار هستند که می توانند یکی از دلایل استرس محیط کار باشند.راه حلی که اخیرا" بنگاهها موفقیت آمیز یافته اند معرفی وکلای میانجی بعنوان شکلی از رفع نزاع است که می تواند برای شرکت و کارکنان سودمند باشد.
این مثال بزرگی در خصوص چگونگی برداشتن گام های عظیم توسط بنگاهها برای کم کردن فشار بر کارکنان است.
۵-برجسته سازی ستایش و قدردانی
در شرایطی که در خصوص عملکرد خوب کارمندی بشدت مشکوک هستید،قدردانی می تواند تا حد خیلی زیادی به بهبود روحیه و شکل گیری اطمینان کارکنان کمک کند.برجسته سازی قدردانی می تواند روش اثبات شده ای برای کسب موفقیت باشد چون موجب می شود تا کارکنان احساس ارزش کنند و به آنها اطمیان قلبی می دهد که در نقش فعلی عملکرد خوبی دارند.لکن،در مورد ستایش و تقدیر بیندیشید چون شخصیت ها در خصوص چگونگی مورد تقدیر قرار گرفتن  نگرش های متفاوتی دارند.
برخی امکان دارد دوست داشته باشند که در سطح شرکت مورد تقدیر قرار گیرند در حالیکه دیگران ممکن است روش آرام تری را بپسندند.
مطابق این توصیه ها استرس را در محیط کار مدیریت کنید‌
اگر مشاهده می کنید که کارکنان نسبتا" تحت استرس بوده و نگران کار هستند،چندین روش برای کمک به آنها جهت کاهش مشکلات رو به رشد اضافی  وجود دارد.این ها چند مورد از روش های زیادی هستند که می توانید در محیط کار خود بیازمائید تا به کارکنان خود  نشان دهید که بعنوان مالک بنگاه بیش از آنکه فقط نگران پول باشید به آنان می اندیشید.
منبع؛ https://www.psyarticles.com/stress
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور