مرحله ۱:شکست را تایید و درک کنید

گام ۱؛ شکست و نقش خود در آن را تایید کنید تصور اساسی و زیان آور آن است که بطور کلی بشر در جستجوی واقعیت های جایگزینی است تا به استناد آنها بگوید که علی رغم سخت کوشی،دقت و مستحق بودن جهان بر علیه موفقیت او دسیسه می کند.این اعتقاد که  اتفاقات برای ما رخ می دهند .بطور دقیق شروع خوبی نیست.ما نمی توانیم چیزی را بهبود ببخشیم که تایید نمی کنیم در کنترل خودمان است.

گام دوم؛دلایل عینی و معقول شکست خود را تحلیل کنید برای ادامه فرآیند التیام پس از شکست،کنکاش صادقانه در مورد شکست و بیان روشن دلایل آن اساسی است.ما می توانستیم همیشه محتاط تر،جسور تر،آماده تر یا دارای روابط بهتری باشیم. شاید آن فرآیند درست نبود.شاید زمان درست نبود.شایدهای خود را به قضاوت های صریح و روشن مبدل کنید.آگاه و هوشیار شوید.

مرحله دوم:غلبه بر احساسات منفی و بازیابی اعتماد به نفس خویش

گام سوم؛تایید کنید که چه کسی هستید و از زندگی چه می خواهید آیا باید راجع به شکست خیلی نگران باشم؟آیا باید دوباره سعی کنم؟چگونه این شکست به ماموریت من در زندگی مربوط می شود؟چگونه این شکست بر تحقق اولویت هایم اثر می گذارد؟موقعیت من در این شکست کدام است.چه کسی هستم و چگونه می خواهم این شکست بر زندگی ام اثر بگذارد؟

گام چهارم؛دستاوردهای خود را تاکنون تایید کنید شما خوب و مستعد هستید.تازه روش جدیدی کشف کرده اید که کارگرنیست‌.اما تا کتون خیلی خوب به هدف خود رسیده اید‌.فهرستی از تمام موفقیت های خود بسازید.مثبت اندیش باشید‌‌.بپذیرید که خوب بودن بمعنای کامل بودن نیست.فروتن و متواضع باشید.اهمیت زندگی را بدرستی دریابید.نقاط قوت خود را شناسائی وتایید کنید.

گام پنجم؛ترس ها و موانعی را که تاکنون بر آنها غلبه کرده اید تصدیق کنید رسیدن به نقطه ای که اکنون هستید،تجربه درد شکست،خود گواهی است مبنی بر اینکه آنچه را که به"ترس از شکست"معروف است مغلوب ساخته اید. یک گام بجلو برداشته اید و تمرکز ضمیر ناخودآگاه بر اجتناب از شکست آینده و اطمینان از موفقیت آینده را متوقف کرده اید.اقدام کرده اید.انتخاب کرده اید.مرتبه دوم آسانتر خواهد بود و اهداف نهائی اکنون نزدیک تر هستند.

گام ششم؛درس بیاموزید و تایید کنید که اکنون مهیاتر از قبل هستید  آنچه را که باید  انجام دهید واز هر چه  لازم است اجتناب ورزید بپرهیزد.هر چیزی را لازم است تغییر دهید.تنها چیزی که مهم است آن است که درد ناشی از شکست به یک درس مثبت مبدل گردد.آن درد می تواند عینا" شما را ضعیف تر یا هوشمندتر سازد.هوشمندتر شدن را انتخاب کنید.

گام هفتم؛تایید کنید که هیچ شکستی شما را بپایان خط نمی رساند یک کژپندار معکوس کسی است که عقیده دارد دنیا در مقابل موفقیت اوست. کسی است که بر قشنگی ماه بجای خطرات تاریکی تمرکز می کند.‌ بنا به گفته سارا بنگتسن عصب شناس،عمل ساده  قرار گرفتن  در وضعیت نگرش ها/دنیاهای مثبت قبل ازپیش بینی جریان به نتایج بهتر منتهی می شود. ذهن را مهیا کنید تا نه فقط بر واقعیت درونتان بلکه بر واقعیت خارجی خودتان نیز اثر بگذارد. اکنون که از اشتباهات خود آموخته اید قوی و مصمم باشید.استراتژی را بهبود دهید.شیوه و روش را پیشرفته کنید.    "من در زندگی ام بارها و بارها شکست خورده ام،و به همین علت موفق می شوم." (مایکل جردن)

https://www.forbes.com

ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور