یکی از ویژگی های دیگر اینستاگرام آن است که می توانید اکانت های دیگر را هم بر روی داستانتان ضمیمه کنید.این روشی برای تبلیغ یک کسب و کار یا به نمایش گذاشتن یک شیوه تاثیر گذار( influencer)است.
به چه طریقی انجام می شود:
برای افزودن متن بر روی آیکن " Aa"بزنید
حرف @ را تایپ و بلافاصله پس از آن نام کاربری اکانتی می آید که دوست دارید.
 اکانتی را که می خواهید ذکر کنید انتخاب نمائید.
 چک کنید که چگونه داستان های اینستا گرام تان در حال نمایش هستند.
 داستان را  باز کنید
صفحه را مرور کنید.
اکنون می توانید تعداد و نام کسانی را ببینید که از هر عکس یا فیلمی  در داستانتان بازدید کرده اند.
۴-برخی توصیه ها در خصوص پخش زنده بر روی اینستاگرام
  پخش زنده یک ویژگی موثر  اینستاگرام برای رسیدن به مخاطب به یک روش تعاملی هیجان انگیز است.
اینستاگرام زنده می تواند:

* بهبود قابلیت دیده شدن:با الگوریتم جدید اینستاگرام،محتوای شما امکان دارد همیشه جلب توجه نکند.این ویژگی قابلیت دیدن تان را با ارسال اعلان های ترغیبی برای هر دنبال کننده اکانت شما افزایش می دهد.
 *افزایش تعهد:اینستاگرام زنده به شما کمک می کند تا بطور مستقیم با تاثیرگذار ،سلبریتی یا حتی برند اینستاگرام مطلوب خودتان گفتگو و سوالاتی از آنها بپرسید و این امکان موجب افزایش تعهد با نزدیک تر کردن دنبال کنندگان به دنیای واقعی تان می گردد.
*خلق روابط:موقعی که در حال پخش یک داستان زنده هستید مخاطب با شما رابطه برقرار می کند.این رابطه به شناسایی برند منتهی می شود‌.برند با حضور زنده بر روی اینستاگرام و اشتراک آن با جامعه مخاطبان اینستاگرام هویت خود را توسعه می دهد.
*مقصود از پخش زنده  را مشخص کنید.
مطابق با هدف ما یعنی خلق محتوای کیفی  اینستاگرام ،پخش زنده بر روی اینستاگرام باید به بازدید کنندگان چیز ویژه اضافی بدهد که نتوانند از اکانت اینستاگرام نرمال تان کسب کنند،بنابراین چگونه می توانید از این ویژگی برای تحویل ارزش به دنبال کننده هایتان بهره ببرید.
معرفی محصولات جدید:محصول جدید خود را با استفاده از پخش زنده بر روی اینستاگرام معرفی کنید
 پشت صحنه ها:بازدید کننده ها دوست دارند که با اینستاگرام زنده بطور واقعی باشما باشند،یک توری با محصول خودتان بسازید.
مهمان ویژه:یک اینستاگرام زنده با تاثیر گذارانی بسازید که به برندتان علاقه مند هستند‌.
 سوال و جواب بر روی اینستاگرام زنده: یک تاکتیک خیلی خوب برای ارتباط مستقیم با دنبال کننده هایتان استفاده از اینستاگرام زنده برای پاسخ به سوالات آنها است.این تکنیک نشان می دهد که به گفته آنها توجه می کنید.
 اطلاع از فیدبک بازدید کنندگان:با استفاده از پخش زنده در اینستاگرام یک فیدبک آنی برای پرسیدن از بازدید کنندگان در خصوص فیدبک آنها راجع به محصول جدید تان دریافت می کنید.
موقعی که بصورت زنده بر روی اینستاگرام هستید،
عنوان زنده خود را الحاق کنید.
عنوان را در کامنت های ارسالی زنده تایپ کنید
کامنت را باز کنید
ببینید چه کسی در حال تماشا است.
آیکن "چشم"را بر روی صفحه خودتان بگذارید.
دید دوربین خود را تغییر دهید
بازدید کنندگان  را با تغییر دید دوربین خود مجذوب کنید.
از دنبال کنندگان بخواهید که بطور مستقیم به اکانت خودتان پیام بدهند.
موقعی که پخش زنده بر روی اینستاگرام خاتمه می یابد
فیلم خود را ذخیره کنید
دکمه"ذخیره"را که بزنید فیلم به کتابخانه تان ارسال می شود.
 کم و کیف  را بنویسید
به ردیابی تعداد کسانی که در حال تعامل با پخش زنده تان هستند ادامه دهید.
 پس از برنامه زنده  یک داستان یا پست اینستاگرامی بگذارید
خلاصه آنچه را که در حین فیلم زنده تان بوقوع پیوست بعنوان یک پست جدید به اشتراک بگذارید.
 پیگیری و به سوالات پاسخ دهید
startupik.com
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور