تکنولوژی برای کسانی که خشونت خانگی را تجربه می کنند هم یک اسلحه و هم یک محافظ است
با افزایش تدریجی آگاهی در خصوص اینکه خشونت خانگی می تواند با استفاده از تکنولوژی دائمی گردد,در داستان های خبری مربوط به تمرکز بر چگونگی استفاده از سوء استفاده کنندگان از تکنولوژی برای اجبار کردن و کنترل قربانیان روندی افزایشی وجود داشته است.
برای مثال,موقعی که یک مرد لپ تاپ زن سابق خود را دزدید بطریقی که  می توانست پیام های خصوصی فیس بوک او را مونیتور کند.یا موقعی شوهر خانمی یک دستگاه ردیابی GPSبر روی عروسک دخترش نصب کرد تا بدون از اطلاع همسرش جایی را که می رود مونیتور کند.
اما پتانسیل قابل ملاحظه ای نیز برای قربانیان جهت استفاده از تکنولوژی های جدید برای جوابگو نگهداشتن سوء استفاده کنندگان از آنها وجود دارد.
*تکنولوژی بعنوان شمشیر و سپر قربانیان
کسانی که در حال تجربه خشونت خانگی هستند می توانند از تکنولوژی هم بعنوان یک شمشیر و هم سپر استفاده کنند.عینا" برخی روش هایی که تکنولوژی می تواند از قربانیان حفاظت کرده و آنها را توانمند سازد و دسترسی شان به عدالت را بهبود دهد بشرح ذیل هستند:
برنامه های کاربردی و وب سایت ها می توانند قربانیان را به تأمین کنندگان خدمات و گروههای حامی مربوط کنند,تکنولوژی می تواند دسترسی به خدمات از راه دور را برای قربانیان امکان پذیر سازد,می توانند با دوستان و خانواده در ارتباط بمانند,به مبارزه با تلاش سوء استفاده کنندگان برای در انزوا قرار دادن آنها برخیزند,دوربین های مدار بسته و دستگاههای ردیابی می توانند در صورتیکه سوء استفاده کنندگان در حال نزدیک شدن هستند قربانیان و اولیای امور را هوشیار سازند ,قربانیان و پلیس می توانند وقوع خشونت های خانگی را ثبت کنند .
در تحقیق اخیری در بریزبن استرالیا شامل 65 قربانی,18نفر پذیرفتند که از تکنولوژی برای بهره گیری از گوشی های هوشمند جهت ثبت رفتار سوء استفاده کنندگان از آنها برای مقاصد مختلف استفاده کرده اند.
ادامه دارد
(Source: theconversation.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور