آیا شبکه های اجتماعی برای کودکان یک آفت یا یک فرصت هستند؟مزایا,معایب,خطرات,فرصت ها,آنها چیزی هستند که می بینید و به کودک خود نشان می دهید.
*کودکان و شبکه های اجتماعی
سخنان خیلی زیادی راجع به رسانه های اجتماعی و کودکان گفته شده است.مقالات زیادی نوشته شده است.نوشتن مقاله موجب شده است تا تقریبا" در هر وب سایت عرضه کننده خدمات نوشتاری این عنوان قابل دسترس باشد.آنها همه یک نکته را برجسته می کنند که:والدین باید کودکان خود را از شبکه های اجتماعی حفاظت کنند.تمام شبکه ها باید قدغن شوند.اگر همه قدغن نیستند ,پس باید آنها کنترل شوند.
معنای این ایده ها چیست؟آیا آنها انعکاس ترس های نسل قدیم تر تکنولوژی هستند یا یک خواسته برای کنترل حداقل فردی یا حداقل یک کودک هستند؟ احتمالا" هر دو مورد درست است.
با این وجود,زمان در حال تغییر است.ما در عصر جدید با فرصت های جدید زندگی می کنیم.رسانه های اجتماعی نوعی از تکنولوژی هستند که دنیا و روش ارتباطات را تغییر داده اند.بعلاوه,آنها هر ثانیه در حال تغییر دنیا هستند.
*شبکه های اجتماعی در مقابل دارو:تفاوت را احساس می کنید؟
راجع به کسانی که از درمان کودکان مریض خود با دارو فقط بخاطر اینکه برای درک رشد دارو به روش درست خیلی از زمان عقب هستند چه فکر می کنید؟وضعیت شبکه های اجتماعی خیلی متفاوت نیست 
 شبکه های اجتماعی خوب هستند
شبکه های اجتماعی به ما فرصت های نامحدودی می دهند:
 با مردم نقاط مختلف دنیا ارتباط برقرار می کنیم.از طریق سایت های شبکه های اجتماعی مردم دوستان,همکاران و کسانی را می یابند که علائق و ایده های خود را به اشتراک می گذارند;در پرونده های جنایی از آنها کمک گرفته می شود.مردم گاهی اوقات پست هایی در رسانه های مجازی می گذارند که می تواند به بررسی پرونده های جنایی کمک کند.بعلاوه,چنین شبکه هایی به یافتن افراد ,حیوانات گمشده و غیره کمک می کند چون آنها در دسترس  عظیم ترین  بخش  جمعیت هستند;
روشی برای کمک به افراد خجالتی برای برقراری ارتباط است.نوشتن همیشه از صحبت کردن آسانتر است.اگر فردی برای بیان نظرات خود در یک کلاس خیلی خجالتی باشد,پس چت کردن نباید یک مشکل باشد.بنابراین حتی افراد خیلی خجالتی دوستانی می یابند.لکن,دلایلی وجود دارد که چرا برخی والدین کودکانش را برای استفاده از شبکه های اجتماعی منع می کنند.
ادامه دارد
(Source: augustafreepress.com )
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور