اجزای بدن اساسا" بسان ماشین هستند;قلب خون را از میان سیاهرگ های ما پمپاژ می کند,و مغزهای ما شبیه کامپیوترهای روی برد هستند که اطلاعات را پردازش و ذخیره  و بر اندام های ما نظارت می کنند؟
بنابراین همچنانکه عمر یک ماشین زیاد می شود چه اتفاقی می افتد؟فکر کنید چه اتفاقی می افتد موقعی که هارد درایو کامپیوتری که هفت سال داشته اید صدای هشدار دهنده ای ایجاد می کند یا چندین نوبت مجبور به جایگزین کردن ترمز ماشین ده ساله خود شده اید.هر چه عمر کارکرد ماشین ها بیشتر می شود,نگهداری بیشتری مورد نیاز است.
بدن های ما عمدتا" بدان طریق کار می کنند.اغلب در خصوص سن خودمان با چنین اظهاراتی مانند "او تقریبا" چهل ساله است."یا" برای 75سال بنظر عالی است." وسواس خیلی زیادی داریم,اما سن فقط شاخص سلامتی و طول عمر نیست. HelloHeartشرکتی که سازنده برنامه های کاربردی رصد کننده فشار خون برای گوشی های هوشمند است,هر فردی را در حال عبور از چهل سالگی تشویق می کند که در خصوص چند موضوع مربوط به سلامتی آموخته و آنها را تحت کنترل و نظارت داشته باشد,بنابراین اگر از مرز گذشته یا در مسیر رسیدن به اوج هستید,بااطلاع از این شش توصیه سلامتی تان را حفظ می کند.
1-فشار خون
فشار خون شاخص شماره یک برای کارکرد خوب قلب است.فشار خون به فشار در سرخرگ ها هنگامی که خون از آنها عبور می کند اطلاق می گردد.اندازه گیری آن شامل دو عدد است.اولین عدد,فشار خون انقباضی,به مقدار فشار موجود هنگام ضربان قلب اطلاق می شود.دومین عدد,فشار خون انبساطی,به میزان فشار خون موجود هنگامی که ماهیچه قلب بین صربان ها شل می شود اطلاق می گردد.
موقعی فشار خون شما بصورت عدد120بر روی 80اعلام می شود,"برای مثال,عدد بالایی به فشار انقباضی و عدد پایینی به فشار انبساطی اشاره دارد.مطابق با اظهار نظر انجمن قلب آمریکا,در حالیکه وضع بدن و میزان فعالیت بر فشار خون تأثیر می گذارد,عدد فشار انقباضی باید بطور نمونه زیر 120و فشار انبساطی زیر80باشد;115بر روی 75ایده ال خواهد بود.انجمن قلب آمریکا همچنین گزارش می دهد که تقریبا" یک نفر از هر سه آمریکایی دارای فشار خون بالا است,و توصیه می شود که اگر فشار انقباضی شما از 140تجاوز و فشار انبساطی به 90 رسید با پزشک خود تماس بگیرید.
ادامه دارد
(Source:lifehack.org)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور