*چگونه آن را در خانه انجام دهید
آب درمانی  صبح به اندازه کافی جهت گنجاندن در برنامه معمول ساده است.
-بمحض بیدار شدن ,حتی قبل از مسواک زدن, آب بنوشید.مدل ژاپنی نوشیدن 4لیوان (هر کدام 160میلی لیتر)آب گرم یا با دمای اتاق را تجویز می کند ولی مدل هندی 1.2لیتر را کافی می داند.برای اجتناب از مصرف زیاد احتمالا" بیشتر افراد باید از نوشیدن یک یا دو لیوان آغاز کنند.
-پس از آن مسواک بزنید و از خوردن و آشامیدن هیچ چیزی حتی یک استکان چای خودداری کنید.بعد از یک فرصت 45 دقیقه ای برای خوردن هر چیزی آزاد هستید.
طب آیروودای هندی توصیه می کند که آب گرم مخلوط با لیمو ترش مصرف شود.مطابق با نظر اطبا,این آب گرم انقباض های ماهیچه ای دیوارهای روده ای را  برای اجازه دادن به دفع مدفوع تحریک می کند در حالیکه موجب برانگیختگی مجرای روده ای معده ای هم می گردد.مواد معدنی و غنای ویتامینی لیمو ترش برای دفع سموم مجرای مذکور سودمند است.نگهداشتن شبانه آب جوش در یک ظرف مسی بر فواید آب از جمله کشتن میکروب های آن می افزاید.
*مراقب چه چیزی باشیم
آب درمانی می تواند مکمل خوبی برای پزشکی نوین باشد.اما بخاطر داشته باشید که این روش براساس تجربه شخصی استفاده کنندگان و نه تجویز دکتر است,بنابراین نیاز است که در مورد مناسب بودن یا نبودن برای خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.در حالیکه ممکن است برای درمان مشکلات گوارشی یا رفع جوش جوانی سودمند باشد,ولی برای امراض جدی تری مانند بیماری قلبی و دیابت ها ابتدا با دکتر خود مشورت کنید. اگر حامله,سالخورده یا دارای مشکلات کلیوی هستید احتمالا" این روش مناسب شما نیست.
مضافا" اینکه,از مصرف زیاد آب در این روش هم اجتناب ورزید.رقیق کردن زیاد خون با مصرف بیش از اندازه آب می تواند به مشکلات جدی منتهی گردد.مصرف بیش از 3لیتر آب در یک فاصله کوتاه همچنین احتمال مستی ناشی از نوشیدن آب را بدنبال دارد.اگر این اتفاق بیفتد,امکان دارد ابتدا احساس کنید که سرتان درد می کند,حالت تهوع و استفراغ دارید,خیلی خسته و گیج هستید.علاوه بر آن نیاز به ادرار زیاد هم دارید.اگر آب تشکیل شده به سلول های مغز برسد,می تواند موجب صرع ,گرفتگی تنفسی ,کما یا حتی مرگ شود.بنابراین رعایت تعادل عاملی کلیدی است!
(Source:curejoy.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور