آب درمانی صبح روشی مرسوم است که هر صبح با نوشیدن یک لیوان H2Oولرم آغاز می شود.به منظور رفع مشکل گوارش و کمک به پاک کردن سموم و مواد زائد از بدن طراحی شده است,این روشی سریع و آسان برای کمک به بدن است.نگهداشتن شبانه آب در یک ظرف مسی و افزودن لیمو  قبل از مصرف می تواند به تقویت فواید سلامتی آن کمک کند.
خوردن روزانه 2.7تا3.7لیتر آب مورد نیاز همیشه آسان نیست.اما یک برنامه معمول مانند آب درمانی صبح می تواند تضمین کننده شروع حرکتی در جهت صحیح باشد.درمان آب در چندین شاخه طب آسیایی از جمله طب سنتی ژاپن و هند عمومیت دارد.
این شیوه درمان با نوشیدن یک لیوان بزرگ آب ولرم بعنوان روشی سریع و آسان برای کمک به بدن در هر روز آغاز می شود.دلیل نوشیدن روزانه آب بشرح ذیل است:
*فواید آب درمانی صبح چه هستند؟
1-تسهیل گوارش
مصرف آب صبح زود به بهبود گوارش کمک کرده و یک پادزهر خوبی برای مشکلاتی مانند اسهال و یبوست است که معمولا" ناشی از کندی هضم غذا هستند.برای کسب بهترین نتایج از آب گرم استفاده کنید.
این روش همچنین موجب گشاد شدن رگ های خونی و بهتر شدن هضم غذا می شود.علاوه بر آن بواسطه اثرات رگ گشایی آب گرم ممکن است برای برخی افراد موجب بهبود مشکل قلبی شود.
2-پاک سازی سموم
آب توانائی پاک سازی بدن از سموم را دارد,و این اثر سم زدایی به رفع مشکلاتی مانند جوش های غرور جوانی منجر می گردد.بعلاوه از میزان کار کلیه ها می کاهد و آنها را از خطر مصون نگهه می دارد.
این قابلیت همچنین به عملکرد بهینه مجرای معده ای روده ای کمک می کند,اگر با چاقی درگیر هستید عاملی کمک کننده نیز هست.این روش کمک می کند که هر روز شروع خوبی داشته باشید,سیستم شما را پاکسازی و برای بقیه روز آماده می کند. 
3-کمک کردن به مبارزه با بیماری
بنا با نظرات اطبای آب درمانی ژاپن دنبال کردن رژیم آب صبح می تواند به دفع مشکلات متنوعی مانند جوش های جوانی و چاقی منجر گردد.سایر ادعاها پیرامون این روش درمانی تاکنون توسط مطالعات بالینی یا علمی تأیید نشده اند.اما خیلی ها به فواید آن اذعان می کنند.برای مثال,زنان با مشکلات قاعدگی یا کسانی که از بیماری های دیابت,سردردها,دردهای بدن ,التهابات مفاصل و بواسیر رنج می برند می گویند که شیوه آب درمانی صبح علائم آنها را بهبود می بخشد.دمای آب عاملی کلیدی است چون آب سرد همان اثرات را ندارد.
ادامه دارد
(Source:curejoy.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور