پنج موضوعی که باید راجع به اوتیسم بدانید
1-در اکثر موارد, نمی دانیم علت اوتیسم چیست. می دانیم که استفاده از چندین دارو حین حاملگی می تواند خطر اوتیسم را افزایش دهد.لکن به غیر از آن,دانش ما محدود است.
برای مثال,ما می دانیم که پسران نسبت به دختران در معرض خطر خیلی بیشتری قرار دارند,اما علت را نمی دانیم.بطور مشابه,می دانیم که والدین مسن تر با احتمال بیشتری بچه های اوتیسمی خواهند داشت,اما باز علت را نمی دانیم.می دانیم که بنظر می رسد اوتیسم از خانواده نشأت می گیرد,اما نباید اصلا" منجر به قصور تصمیم گیری در مورد کودکان شود,هیچ روشی برای اطلاع از اوتیسمی بودن یا نبودن یک نوزاد وجود ندارد.
2-خیلی از روش های مؤثر برای معالجه اوتیسم وجود دارد اما یک درمان شناخته شده موجود نیست.روش های درمان اوتیسم بندرت پزشکی هستند,اما در عوض شامل درمان حرفه ای,کلامی,پرورشی و رفتاری شدید هستند.در خیلی از موارد,درمانگران می توانند اثر بسیار مثبتی داشته باشند.
چون خیلی از کودکان اوتیسمی مشکلات معده ای روده ای دارند,در حین مراقبت از تغذیه درست کودک,او را از خوردن غذاهای معینی باز دارید. 
لکن,هم اکنون هیچ دارو,درمان یا رژیم غذایی ویژه ای که عملا" اوتیسم را معالجه کند وجود ندارد.
3-اوتیسم می تواند هم زمان منبع قدرت ها و چالش ها باشد.البته اوتیسم چالش های زیادی همراه خواهد داشت.اما هم زمان,خیلی از افراد در طیف اوتیسم دارای نقاط قوت متوسط تا شدید هستند.
4-افسانه های خیلی زیادی راجع به اوتیسم وجود دارد.برای اکثر افراد غیر اوتیسمی تصور اینکه اوتیسمی بودن چگونه است سخت است.بعلاوه,بیشتر تست هایIQو مربوط به رشد برای غیراوتیسمی ها طراحی شده اند.در نتیجه,پیرامون اوتیسم افسانه ها بروز کرده است.
برای مثال,برخی افراد بر این باورند که اوتیسمی ها از عشق محرومند,تخیل و تصور ندارند یا عاری از احساسات هستند.این باورها نه از واقعیت,بلکه ناشی از سوء برداشت هستند. 
5-تمام اشکال اوتیسم می تواند چالش برانگیز باشد.اشکال شدید اوتیسم می تواند برای کنترل خیلی مشکل باشد,زیرا توأم با رفتارهای پرخاشگرانه  و چالش های ارتباطی خیلی زیاد هستند.اما اوتیسم کارکردی شدید همراه با مشکلات سلامت ذهنی مانند اضطراب,رفتارهای وسواسی,بد کاری حسی جدی , و حتی افسردگی است.
 (Source: verywell.com) 
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور