6-بگوئید که"عصبی هستم"
هر کسی که در یک جمع عمومی سخن می گوید کمی عصبی می شود.یکی از بهترین پادزهرهای رفع اضطراب سخن گفتن در میان جمع اعتراف به احساس خود قبل از شروع کردن است.در خیلی موقعیت ها شروع نطق با یک خنده یا اظهار نظری به این مضمون که"مرا ببخشید اگر در بیان سخن لکنت زبان دارم,می بینید که با سخنرانی در جمع کمی عصبی و نا آرام می شوم."کاملا" پذیرفتنی است." با این کار بلافاصله به خود کمک می کنید که از باتلاق سر خوردن به وادی وحشت زدگی در حین سخنرانی خارج شوید.دیگران هم بیش از آنکه تصورش کنید بخشنده هستند.
7-برای خود لباس مخصوص جدیدی بخرید
خرید درمانی آشکارا یک روش درمانی برای اضطراب اجتماعی نیست,اما گاهی اوقات لباس موجب می شود که احساسی شبیه یک فرد جدید با یک نگرش جدید داشته باشید.سعی کنید خودتان را از باتلاق با خرید چیزی خارج از حوزه آسودگی تان خارج سازید.یک فقره برجسته منحصربفردی را انتخاب کنید تا هم چیز جدیدی را بیازمائید و هم با آن آغازگر مکالمه با دیگرانی باشید که برای مرتبه اول شما را ملاقات می کنند. 
8-تنها بودن را ارج بنهید 
برخی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی همچنین درونگرای طبیعی هستند,این به آن معنی است که باتری های احساسی و عاطفی خود را دوباره با صرف وقت به تنهایی بجای همراه بودن با دیگران شارژ می کنند.برای غلبه بر اضطراب اجتماعی نیازی نیست که به یک پروانه پر جنب و جوش اجتماعی مبدل شوید;با هر شخصیتی که دارید راحت باشید.اگر برای جمع بندی اندیشه های خود و نه بخاطر ترس زمانی را برای گذراندن در تنهایی انتخاب می کنید,چنین انتخابی هیچ مشکلی ندارد.
9-جای جدیدی بروید
آیا هر هفته مسیر یکسانی را دنبال می کنید؟به سوپر مارکت وپمپ بنزین یکسانی رفته و همیشه در یک رستوران غذا خورده و در یک محله قدم می زنید؟ سعی کنید با رفتن به جایی جدید مسیر معمول خود را تغییر دهید. نه فقط اضطراب اجتماعی خود در خصوص محیط پیرامون  را به چالش می کشید,بلکه امکان دارد  برخی از جنبه های شگرف مغفول مانده محله خود را کشف کنید. 
ادامه دارد
(Source:VeryWell.com)
نوشته شده توسط:آلرین کانسک
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور