4-افزایش پتاسیم بدن
یک عنصر ضروری پتاسیم است و غذاهای محتوی پتاسیم زیاد مانند  اوکادو(میوه ای مانند انبه و گلابی) و خربزه یا هندوانه به خنثی سازی اثرات سدیم و حفاظت در مقابل فشار خون بالا کمک می کنند.برخی از بهترین غذاهای مملو از پتاسیم,آب نارگیل و موز هستند.
اگر بخواهید یک نوشیدنی کمی شیرین در طول روز بنوشید آب نارگیل انتخاب خیلی خوبی است.روش دلپذیر دیگر برای غلبه بر میزان پتاسیم پایین و کاهش طبیعی فشار خون استفاده از آب نارگیل بعنوان اساس معجون مسهل کننده صبح است.
جالب این است که مکمل های پتاسیم معمولا" به سادگی دارای اثر خوردن غذاهای با پتاسیم بالا نیستند.بهتر این است که یک مکمل پتاسیم با دوز بالا استفاده نکنید مگر اینکه پزشک تجویز کند.
5-حفظ تعادل با کوانزیمQ10(فعال ساز آنزیم) 
کوانزیم Q10بیشتر بهCoQ10معروف است.یک آنتی اکسیدان حیاتی برای پشتیبانی از سلامت قلب است.اگر تا کنون دارای فشار خون بوده و یا بطور ویژه از داروی پایین آورنده کلسترول استفاده کرده اید استفاده از آن حیاتی است.200تا300میلی گرم از کوانزیمQ10در هر روز یک روش درمان طبیعی و  عالی فشار خون بالا است.
*8غذایی که فشار خون را کاهش می دهند
1-شوکولات سیاه
شوکولات سیاهی بیابید که حداقل محتوی 200گرم فنل های کوکا باشد که بتواند فشار خون را کاهش دهد.
2-سیر
سیر و مکمل های آن می تواند موجب پایین آوردن فشار خون و ریلکس سازی ماهیچه های سالم گردد.تحقیقات بر روی مزایای سلامتی سیر در حال یافتن اثرات سلامتی بیشتر و بیشتر سیر است.از جمله این مزایا کمک کردن سیر به رقیق تر شدن خون,پیشگیری از گرفتگی رگ های خونی و در نتیجه پایین آوردن فشار خون است.
3-اسفناج
اسفناج سرشار از منیزیم  است که می تواند برای پیشگیری از فشار خون و بیماری قلبی - عروقی کمک کند.
ادامه دارد
(Source:draxe.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور