هفت علائمی که نشان دهنده رسیدن زمان ترک شغل است
نوشته شده توسط;سیوزی مور 
هر شب یک شنبه,قلبم شروع به احساس درد و غم می کرد.نگران بودم که,"مشکل من چیست؟".همه چیز عادی بود,به استثنای این حقیقت که دوشنبه در حال فرا رسیدن بود.(شب یک شنبه همانند شب جمعه در ایران است که فردای آن یعنی شنبه روز اول هفته کاری است)
هر شب یکشنبه چه احساسی دارید؟ برای هفته پیش رو یک احساس بی تفاوتی و یا شور و شوق دارید؟شاید هم احساسی شوم و بدشگون دارید؟موقعی که احساس آخری را دارید,زمانی است که باید از خود چند سؤال بپرسید.
من با مربی مشهور حافظه و مغز جیم کوایک و میزبان برنامه رادیویی مغز کوایک  صحبت کردم, او برخی نظرات خود در این ارتباط را به اشتراک گذاشت.
اگر احساسی داشته اید که گویی زمان لازم برای ترک شغل خود می باشد,ممکن است حق داشته باشید!برخی علائمی که نیاز به ایجاد یک تغییر دارید بشرح ذیل می باشند:
1-در حال رشد و ترقی نیستید
کوایک می گوید,"اگر در حال تغذیه ذهن خود نیستید,در حال عقب ماندن هستید".یک شغل علاوه بر پشتیبانی مالی باید همچنین موجب پشتیبانی از رشد حرفه ای و شخصی گردد؟
آیا از سالی به سال دیگر در حال توسعه هستید؟کوایک می گوید,"می توانید برای هفت سال به یک شغل مشغول باشید,اما بدون از اینکه رشد کرده یا چیز جدیدی بیاموزید,آنچه که واقعا" می توانید در این وضعیت داشته باشید تجربه یکساله است که هفت سال تکرار می شود."
زمان شما بر روی زمین خیلی با ارزش تر از چنان کاری است!
2-هیچ چیز جدیدی نمی آموزید.
پیشرفت لذتی است که هنگام حرکت در جهت پتانسیل و توانایی خود احساس می کنیم.موقعی که می آموزیم,احساس زنده بودن می کنیم.گویی زندگی ما معنای رفیعی می یابد.
ادامه دارد
(Source:greatist.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور