رقیق کننده های خون مانند کومدن,ایگزالتو,الکوس,لوناکس یا حتی پلاویکس برای خونریزی های خطرناک ناشی از یک زخم ,مصدوم را در وضعیت خطرناک تری قرار می دهند.چندین عامل خنثی کننده برای برخی, نه همه این داروها وجود دارد.
موضوعی که باید بخاطر داشته باشید این است که اگر چه همه این انواع خونریزی ها با سی تی اسکن قابل مشاهده هستند,اما گاهی خونریزی های خیلی کوچک از دید دستگاه پنهان می مانند.مضافا" اینکه گاهی خونریزی از چند ساعت تا چند روز پس از زخم اولیه رخ می دهد(خونریزی تأخیری)پذیرش معمولی توصیه نمی شود,اما اگر پس از ترخیص از یک بیمارستان ناگهان علائم بدتر شدند,لطفا" برای تکرار معاینه به بخش اورژانس برگردید.
*نتایج
خیلی از افراد نگران ضربه مغزی هستند,تاحدی بخاطر اینکه توسط بچه ها و بازیکنان خیلی فشار به آنها اعمال شده است.افراد زیادی را می بینم که به بخش اورژانس مراجعه کرده و برای اطلاع از وجود یا عدم وجود ضربه مغزی درخواست سی تی اسکن می کنند.متأسفانه,ضربه مغزی با سی تی اسکن قابل دیدن نیست.یک ضربه مغزی بوسیله گروهی از علائم بطور عمومی شامل سردرد,سرگیجه,تهوع,اشکال در تمرکز,حساسیت کم و مشکلاتی در ارتباط با هماهنگی و تعادل قابل تشخیص است. علائم معمولا" چند روزی ادامه می یابند ولی امکان دارد گاهی اوقات تا چند هفته یا چند ماه هم ادامه داشته باشند.مهمترین عاملی که اکنون برای جلوگیری از مشکلات طولانی مدت از آن اطلاع داریم این است که پس از ضربه مغزی جهت بهبو مغز به آن استراحت بدهید و از افزودن زخم دیگری بر مغز کبود شده قبلی اجتناب ورزید.خواب خوب است و بیدار شدن های مکرر دیگر بطور روتین توصیه نمی شوند.
اگر متأسفانه پس از یک تصادف در یک بخش اورژانس لازم شد که معاینه شوید,مطلع باشید که ما استانداردهایی (قانون سی تی اسن سر کانادایی)داریم که  در مشخص کردن اینکه چه کسی به سی تی اسکن نیاز دارد به ما کمک می کنند.به خطرات تشعشع در مقابل احتمال وجود یک زخم توجه می کنیم. بنابراین موقعی که نیاز یا عدم نیاز شما را به آزمایش تصویر برداری اعلام می کنیم بصورت شخصی برای خود تجویز نکنید.
لطفا" موقعی که بیرون و بر روی آن سراشیبی ها هستید کلاه خود بر سر بگذارید.ایمن بمانید!
(Source:health.harvard.edu)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور