دیابت نوع1با ورزش قابل کنترل است
یک تحقیق جدید برای کسانی که از دیابت نوع1رنج می برند خبرهای هیجان انگیزی دارد.بنا به گفته محققین مقدار مشخصی ورزش هوازی در هر روز می تواند روشی برای کنترل بیماری باشد.
در تحقیق فعالیت ورزشی شش بیمار مبتلا به دیابت طی یک دوره سه ماهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.گروه هفت نفره دیگری که از دیابت رنج می بردند بعنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.
پژوهشگران دریافتند که افراد دیابتی درگیر در فعالیت های ورزشی هوازی روزانه دارای کنترل قند خون بهبود یافته بوده و در کل انسولین کمتری استفاده می کردند و حتی رویدادهای قند خون بالای کمتری را در مقایسه با گروه دیگر که ورزش نمی کردند تجربه می کردند.
اگر با بیماری آشنا نیستید,دیابت نوع 1یک رنج و درد ناشی از ناکارآمدی سیستم ایمنی بدن است.این بیماری موجب می شود که سیستم ایمنی خود بدن 
به سلول های بتا در لوزالمعده حمله کرده و آنها را ازبین ببرد.این سلول ها عامل تولید انسولین هستند از اینرو دیابتی ها اصلا" انسولین نداشته و یا مقدار کمی دارند.در نتیجه بدن آنها نمی تواند قند خون را پردازش کند.
عموما" دیابت نوع1با تأمین چندین دوز انسولین در هر روز یا از طریق چند مرتبه تزریق و یا استفاده از یک لوله کوچک متصل شده به یک سیاهرگ و وصل شده به یک پمپ انسولین درمان می شود. 
بنا به گفته مؤلف اصلی تحقیق دکتر لیویو لوزی اگر چه ورزش بدنی می تواند وضعیت دیابت را بهبود دهدو میزان انسولین دریافتی روزانه بیماران را کاهش دهد.اما متأسفانه جایگزینی برای معالجات استاندارد نیست چون انسولین همیشه مورد نیاز خواهد بود.
دکتر یک برنامه آموزشی مناسب با دیابت نوع1سفارش می دهد که شامل تمرکز بر رصد کردن میزان جذب انسولین,رژیم و ورزش است.ثابت شده است که این برنامه روش خوبی برای کنترل بهتر بیماری است.
(Source:Lighthouse News Daily)
ترجمه و تلخیص;غریب واحدی پور