بخاطر داشته باشید که با نزدیک شدن فصل پاییز باتری های آشکارساز منواکسید کربن خود را چک کنید.اگر یک دستگاه اخطار منواکسید کربن باتری دار و یا پشتیبان شده با باتری ندارید اکنون وقت بسیار مناسبی برای خرید چنین دستگاهی است.هر سال حداقل در ایالات متحده آمریکا 430نفر بر اثر مسمومیت منواکسید کربن غیر عمد و بدون از آتش می میرند.
منواکسید کربن در بخارات ایجاد شده بوسیله کوره ها,وسایل نقلیه,ژنراتورهای قابل حمل,بخاری ها,فانوس ها,گازهای آشپزخانه,چوب یا ذغال در حال سوختن وجود دارد.منواکسید کربن ناشی از این منابع می تواند در مکان های بسته یا بصورت جزئی بسته بوجود آید.در چنین مکان هایی برای انسان و حیوان بواسطه تنفس منواکسید کربن امکان مرگ و یا مسمومیت وجود دارد. 
موقعی که بعلت شرایط اضطراری مانند گردبادها و طوفان های زمستانی برق قطع می شود,استفاده از منابع جایگزین برق برای گرم کردن,خنک کردن یا پختن می تواند موجب تشکیل منواکسید کربن در خانه,گاراژ یا کمپ گردیده و موجب مسمومیت انسان ها وافراد درون آنها گردد.
شما می توانید از قرار گرفتن در معرض منواکسید کربن بپرهیزید.
*آنچه که باید انجام بدهید.
هر ساله سیستم گرم کننده,گرم کننده آب و هر دستگاه زغالی,نفتی و یا گازی خود را توسط یک تعمیر کار مجرب سرویس کنید.
یک دستگاه آشکار ساز منواکسید کربن باتری دار در خانه نصب  و باتری آن را هنگام تغییر زمان ساعت در بهار و پاییز بررسی و یا تعویض کنید.اگر آشکارساز به صدا در آید بلافاصله خانه را ترک و با ایمنی تماس بگیرید.
اگر به مسمومیت با گاز منواکسید مظنون هستید و احساس سرگیجه,تهوع و یا سردرد دارید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
*آنچه را که نباید انجام دهید.
حتی اگر درب باز باشد از استارت خودرو در گاراژ متصل به خانه اجتناب ورزید.
از سوختن هر چیزی دریک بخاری و یا منقلی که روزنه ندارند بپرهیزید.
ازیک ژنراتور,دستگاه بریان کننده ذغالی,اجاق مسافرتی یا سایر دستگاههای نفت و یا ذعال سوز درون خانه,زیرزمین و یا گاراژ و یا در فضای باز با فاصله کمتر از 20 فوت از پنجره,درب و یا هواکش استفاده نکنید.
مسمومیت با گاز منواکسید کربن بطورکلی قابل اجتناب است.می توانید خود و خانواده تان را با عملکرد عاقلانه در هنگام یک قطع برقی و یا آموختن علائم مسمومیت با گاز منواکسید کربن حفاظت کنید.
(Source:cdc.gov)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور