نوشته شده توسط؛مارسا تیسما
اول ماه مه۲۰۲۱
بخش مطلوب من در ارتباط با ویزیت های مطب  دکتر،معیار درجه بندی درد بود.می دانم که ممکن است عجیب بنظر برسد،اما بطور روشن میزان دردم را از طریق برگزیدن یک عدد از ۱(بدون از درد)تا۱۰(درد مشقت بار)و آموختن دقیق موقعیت خودم مطابق با آن معیار مشخص می کردم.چشم دوختن به یک صورت کارتنی که انعکاس دهنده  احساسم بود به من کمک می کرد تا آنچه را که در حال تجربه بودم درک کنم.
اما بعنوان یک بزرگسال:پرستاران مهربانی وجود ندارند که با یک سری از شکلک ها به من کمک کنند تا وضعیت سلامت روان خود را درک کنم.
خوب یا بد،اکنون تصمیم گرفتن به من بستگی دارد،اما  موقعی احساس می شود که خیلی از عوامل، فاکتورهای عمده برای یک زندگی سالم هستند و همه اوقات تحت کنترل  می باشند،کشف رمز می تواند سخت باشد.
این حقیقت بطور ویژه در خصوص احساس فرسودگی صادق است.
تحقیق آشکار کرده است که فرسودگی  نه بطور ناگهانی ،بلکه بمرور زمان اتفاق می افتد،ولی سخت است که متوجه علائم و اثرات آن در وجود خودتان شوید.
ما برای کمک جهت کشف دقیق احساسات ،شش مورد از عمومی ترین احساساتی را که بطور مستقیم با فرسودگی ارتباط دارند و آنچه که می توانید برای غلبه بر آنها انجام دهید را جمع آوری کرده ایم.
۱)با فعالیت های روزانه، احساس می کنید که درهم شکسته و مضمحل می شوید.
لیست کارهای در نوبت انجام استرس زا هستند،بطور کلی خصلت انسان است که پیشاپیش راجع به روز پیش روی خود احساس اضمحلال کند.یکی از دلایلی که ممکن است استرس را تجربه کنید بخاطر آن است که هم زمان در حال انجام کار خیلی زیادی هستید.
 از نظر تئوری ،ممکن است بنظر برسد که چند وظیفه ای بهره وری را افزایش می دهد،اما بنا به تحقیق  بخاطر"هزینه سویچینگ" ناشی از تحمل  پینگ -پنگ بین وظایف، بهره وری واقعا" کاهش می یابد.
افزودن موارد خیلی زیاد به لیست کارهایی که باید دغدغه انجام آنها را داشته باشید و استرس توام با پرداختن به کارهای زیاد بصورت هم زمان علامتی مبنی بر این است که ممکن است فرسودگی را نیز تجربه کنید.احساسی بعنوان استرس خوب وجود دارد،اما فرسودگی ارتباط خیلی زیادی با استرس بی امان دارد و تشخیص هنگامی که  برای گامی به عقب برداشتن زمانی ندارید برای کنترل فرسودگی کلیدی است.
چه کاری می توانید انجام دهید:در یک زمان فقط انجام یک کار را  متعهد شوید.ترکیب وظایف نامطبوع  با وظایفی که انرژی کمتری می گیرند و در صورت  نیاز استراحت کردن مطلوب است.تکه تکه کردن لیست کارهای متفاوت در نوبت انجام می تواند به کاهش مقداری استرس نیز کمک کند.
۲)شروع به انزجار و تنفر نسبت به مردم و احساس جدایی از دیگران می کنید.
اگر در بحث از افراد نزدیک به خود یا چیزهایی که بطور نرمال به آنها علاقه مند بوده اید ذره ای  اضطراب و نگرانی دائمی حس کنید که بطور خزنده ای وارد ذهن تان می شود،این  یک علامت کلیدی فرسودگی است.
چنین حسی می تواند برای هر کسی متفاوت بنظر آید.برای من،ممکن است مانند اجتناب از دوستان و خانواده یا موقعیت های اجتماعی معین باشد.من حتی  اگر وقت زیادی را بر روی رسانه های اجتماعی سپری کنم و در یک تله مقایسه گیر کنم نیز می توانم بی میل شوم.
چه کاری می توانید انجام دهید:در حالیکه عده کثیری از مردم فرسودگی را تجربه می کنند،ولی احساس اینکه فقط شما افسرده هستید آسان است،اینگونه احساس ممکن است موجب شود تا خودتان را حتی بیشتر منزوی کنید‌.سعی کنید برای ارتباط سالم و مطمئن و گفتگو راجع به علائم و اثراتی که احساس می کنید حداقل یک نفر را بیابید.چنین کاری می تواند موجب شود تا علی رغم احساس فرسودگی، در خصوص تعامل با کسانی که در زندگی تان هستند تفاوتی   خلق کنید.
ادامه دارد
منبع؛ content://com.sec
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور