به گفتگو با یک درمانگر حرفه ای سلامت روان بیندیشید.داشتن کسی که با او در خصوص آنچه که تجربه می کنید سخن بگویید می تواند تفاوت عظیمی خلق کند.در حالیکه افزاد محبوب شما در این مورد می توانند پشتیبانی عظیمی مهیا کنند،اما ممکن است به گفتگو با یک درمانگر هم فکر کنید.درمانگر مناسب می تواند کمک کند تا تغییراتی را که با آنها مواجه هستید پردازش کنید،به غم و غصه تان رسیدگی کرده و دیدگاهتان را دوباره به روشی واقع گرایانه تر و مثبت تر طرح کنید.
*کارهایی برای انجام دادن بیابید که به شما معنا و مقصود می دهند
یک معلولیت خیلی از جنبه های هویت تان را ضایع می کند،شما را با پرسش های چه کسی هستم،ارزشم چیست و کجای جامعه قرار می گیرم رها می کند.شروع احساس بی فایده و تهی بودن آسان است،بویژه اگر نتوانید همان کار و فعالبتی را انجام دهید که قبلا" انجام می دادید.بدین دلیل مهم است که کارهایی جدیدی را بیابید که به شما احساس خوب می بخشند،کارهایی که به شما یک حس معنا و مقصود نوین می بخشند.
داوطلب،داوطلبی روش خوبی برای احساس بهره وری بیشتر و بطور مشابه خلق تفاوت است و آن کاری است که حتی اگر محدودیت  تحرک دارید  یا قادر به انجام کار  نیستید می توانید انجام دهید‌.موردی را که در خصوص آن شور و احساس دارید برگزینید و سپس کاوش کنید که چگونه می توانید به آن مشغول شوید.در این مورد فرصت های عظیمی وجود دارد که خیلی از موارد  کارهای داوطلبی حتی می توانند از خانه انجام شوند.
سرگرمی ها و فعالیت های جدیدی بیابید که خوشحال تان می کنند..یک معلولیت می تواتد فعالیت هایی را که از آنها لذت می بردید  مشکل تر یا حتی غیر ممکن سلزد.اما مشغول ماندن تفاوت بزرگی در سلامت روانی تان خلق می کند.روش های خلاقانه ای  برای مشارکت متفاوت در  فعالیت های مورد علاقه قدیم خویش جستجو کنید یا فرصت را برای خلق علائق جدید غنیمت شمارید.
*راههای برای جبران کمک کسانی که به شما کمک می کنند بیابید.موقعی که معلول هستید،اغلب باید کمک خیلی  زیادی از  دوستان و خانواده بپذیرید.در حالیکه این چیز بدی نیست،با این وجود یافتن روش هایی برای تلافی می تواند حس خوبی در وجودتان خلق کند.برای مثال،ممکن است در کامپوتر مهارت خوبی داشته باشید و بتوانید به عضوی از خانواده  که با تکنولوژی دچار چالش هست کمک کنید.یا شاید شنونده خوبی هستید و دوستانتان می دانند که موقعی  به کسی برای گفتگو نیاز دارند مشکل آنها را رفع می کنید.حتی کارهای جزئی مانند یک کارت سپاسگزاری یا تعریف خالصانه بحساب می آیند.
از یک حیوان مراقبت کنید.مراقبت از یک حیوان خانگی روش خیلی خوبی برای خارج شدن از خویشتن و بخشیدن حس مورد نیاز واقع شدن است.در حالیکه حیوانات جایگزینی برای ارتباط انسانی نیستند،ولی آنها می توانند شادی و همراهی  به زندگی شما بیاورند  و کمک کنند تا کمتر احساس انزوا کنید.اگر قادر نیستید که یک حیوان خانگی داشته باشید،روش های دیگری برای یافتن  همراهی حیوان وجود دارد که  از آن جمله خدمت داوطلبانه در پناهگاه حیوانات محلی یا دفتر دامپزشکی است.
*سلامتی خود را اولویت برتر بسازید
برای داشتن بهترین احساس خود،پشتیبانی و تقویت سلامتی خویش با ورزش منظم ،یک رژیم سالم ،به میزان کافی خواب، و مدیریت موثر استرس حائز اهمیت است.
ورزش
ورزش کردن به هر روشی که می توانید مهم است.نه فقط برای بدن خوب است،بلکه برای سلامت روحی نیز ضروری است.ورزش منظم به کاهش اضطراب و افسردگی،تسکین تنش و استرس و بهبود خواب کمک می کند. هر چه تناسب اندام بهتری داشته باشید،همچنین بیشتر احساس اطمینان و نیرو می کنید.
از کم آغاز کنید و از آنجا بسازید.خیلی سریع به یک برنامه روتین شدید نپرید.در اینصورت با احتمال بیشتری صدمه می بینید،دلسرد می شوید و ادامه نمی دهید.در عوض ،روش هایی برای افزایش میزان فعالیت بدنی روزانه در مراحل افزایشی، کوچک بیابید.
ادامه دارد
 منبع؛ https://www.helpguide.org
ترجمه و تلخیص :غریب واحدی پور