درمانگری گروهی یا فردی؟
موقعی که کلمه "درمانگری"را می شنوید ممکن است بطور اتوماتیک به جلسات یک به یک با یک درمانگر بیندیشید.لکن،درمانگری گروهی نیز می تواند در درمان افسردگی خیلی سودمند باشد.جلسات درمانگری فردی و گروهی معمولا" حدود یکساعت طول می کشند. هر یک چه فوایدی دارند؟در درمانگری فردی،یک رابطه قوی با یک شخص برقرار می کنید و ممکن است از اشتراک اطلاعات حساس با یک شخص نسبت به یک گروه بیشتر احساس راحتی کنید.توجه اختصاصی نیز جذب می کنید.
در درمانگری گروهی،گوش دادن به رفیقان در حال تجربه کشمکش های یکسان می تواند به تجربیات شما اعتبار ببخشد و به ساخت عزت نفس کمک کند.اغلب اعضای گروه در وضعیت های متفاوت افسردگی خودشان قرار دارند،بنابراین ممکن است هم زمان توصیه هایی از افراد دارای تجارب مختلف دریافت کنید.علاوه بر الهام بخشی و ارائه ایده ها،حضور در درمانگری گروهی می تواند به افزایش شبکه و فعالیت های اجتماعی هم کمک کند.
 *هنگامی که درمان به سختی پیشرفت می کند...
همانند تغییر دکوراسیون یک خانه،موقعی که چیزهایی را که در زندگی تان بخوبی اثر نداشته اند جدا کنید،اغلب،این جداسازی موجب می شود که اقلام سوا شده  قبل از بهتر شدن بدتر بنظر آیند.موقعی که درمانگری نیز بنظر مشکل یا دردناک است،آن را رها نکنید.اگر احساسات و واکنش های خویش را صادقانه با درمانگر خود در میان بگذارید،به شما کمک می کند تا بجای اینکه دوباره مطابق با روش های کم اثر،قدیمی رفتار کنید بجلو حرکت کنید.لکن،اگر بطور پیوسته ارتباط با درمانگر موجب شروع احساس اجبار یا ناراحتی است،برای کشف گزینه های دیگر درمانگری نیز هراسی نداشته باشید.یک رابطه اطمینان بخش قوی اساس درمانگری خوب است.
*یافتن درمانگر
یکی از مهم ترین فاکتورهایی که موقع انتخاب درمانگر باید مورد توجه قرار گیرد ارتباط شما با این شخص است.درمانگر مناسب یار پشتیبان و مراقبت کننده از شما در بهبود و درمان افسردگی است.
*برای یافتن درمانگر روش های زیادی وجود دارد:
اطلاعات زبانی یکی از بهترین روش ها برای یافتن درمانگر خوب است.دوستان و خانواده ممکن است ایده هایی داشته باشند،یا دکتر عمومی شما ممکن است قادر باشد یک مرجع اولیه معرفی کند‌
سازمان های ملی سلامت روان نیز می توانند از طریق ارائه لیست های مرجع  درمانگران دارای  مجوز  معتبر  کمک کنند.
اگر مشکل  هزینه داشته باشید،مراکز محلی،سازمان های مذهبی و کلینیک های سلامت روانی اجتماعی را بیابید.چنین مکان هایی اغلب هزینه درمان را متناسب با شرایط فرد دریافت می کنند.
*داروی افسردگی
درمان دارویی افسردگی ممکن است عمومی ترین درمان تبلیغ شده برای افسردگی باشد،اما بدان معنا نیست که موثرترین است.افسردگی فقط راجع به یک نامتعالی در مغز نیست.دارو ممکن است به تسکین برخی از اثرات افسردگی شدید و متوسط کمک کند،اما مشکل اساسی را درمان نمی کند و معمولا" یک راه حل طولانی مدت نیست.
داروهای ضد افسردگی نیز توام با اثرات جانبی و نگرانی های ایمنی هستند که دوری کردن از آنها می تواند خیلی مشکل باشد.
اگر به این می اندیشید که آیا داروی ضد افسردگی روش درمان مناسب شما است،همه اطلاعاتی را که می تواند برای تصمیمی آگاهانه به شما کمک کند بیاموزید.حتی اگر تصمیم به استفاده از دارو می گیرید،از سایر روش های درمانی غفلت نکنید.تغییرات سبک زندگی و درمانگری نه فقط به سرعت بهبودی کمک می کنند،بلکه مهارت هایی برای کمک به پیشگیری از یک ابتلای دوباره به افسردگی هم ارائه می کنند.
*درمانگری TMS برای افسردگی
اگر از یک افسردگی عمده رنج می برید که نسبت به درمانگری،دارو و خودیاری مقاومت می کند،پس استفاده از TMSممکن است یک گزینه باشد.
درمانگری به روش تحریک مغناطیسی  مغز(TMS)،یک روش درمان غیرتهاجمی است که پالس های انرژی مغناطیسی برگشت پذیر را از درون ناحیه  مغزی مربوط به خلق و خو  عبور می دهد.این پالس های مغناطیسی بدون درد از میان جمجمه عبور کرده و سلول های مغزی را تحریک می کنند،چنین تحریکی می تواند ارتباط بین بخش های مختلف مغز را بهبود و اثرات افسردگی را تسکین  دهد.
ادامه دارد
 منبع؛ https://www.helpguide.org
ترجمه و تلخیص :غریب واحدی پور