١٠-ادرار زیاد
تولید ادرار نرمال بدن هنگام خواب کاهش می یابد.به همین علت مردم در شب به اندازه روز نیاز به دفع ادرار ندارند.اما هنگامی کسی از خواب محروم شود این کاهش نرمال صورت نمی گیرد.ِلذا به پدیده ای منجر می شود که محققین آن را ” تولید ادرار شبانه بیش از اندازه” می نامند.این وضعیت ممکن است .برای بچه ها با خیس کردن بستر در خواب و برای بزرگسالان باتوالت رفتن زیاد در ارتباط باشد.
١١-پریشانی و آشفتگی
مشکل توجه در خواندن و گوش دادن،چالش با هر چیزی که مستلزم تفکر است؟” بنظر می رسد که كارهاي  دقیق بطور ویژه ای نسبت به بی خوابی حساس هستند.”
محققین دریافته اند که اگر بخواهید هوشیار و دقیق بمانید،خواب لازم است.در غیر اینصورت،وضعیتی خواهید داشت که طی ثانیه ها نوسان می کند و نمی شود آن را حالت کاملا” خواب و یا کاملا”‘بیدار توصیف کرد.” در بهترین بیان می توان گفت توانائی شما برای توجه کردن متغیر است.
١٢-کم اثر کردن واکسن ها
واکسن ها بوسیله محافظت بدن از طریق تولید پادزهر در مقابل یک ویروس معین عمل می کنند.اما موقعی نمی خوابید،سیستم ایمنی بدن سازش می کند. واکسن نیز بطور مطلوب عمل نمی کند.در یک مطالعه کوچک،۱۹ نفر در مقابل بیماری هپاتیتAواکسینه شدند.۱۰ نفر از آنها شب بعد۸ ساعت خوابیدند.در حالیکه بقیه تمام شب را بیدار ماندند.چهار هفته بعدمیزان پادزهر هپاتیتAکسانی که بطور نرمال خوابیده بودند تقریبا” دو برابر آنهائی بود که بیدار مانده بودند.
محققین نوشتند که;” خواب باید بعنوان یک فاکتور اساسی مؤثر در اثر بخشی واکسیناسیون مورد توجه قرار گیرد.”
١٣-بیان ناقص
محرومیت شدید خواب ممکن است فرد را همانند نادانی که زیاد در سخن گفتن دچار اشتباه می شود و خیلی مشابه به کسی که مست باشد معرفی کند.بنا به نتیجه یک تحقیق ” داوطلبانی که ۳۶ ساعت بیدار ماندند.تمایل به  استفاده از سخنان مبتذل و کلمات منقطع داشتند;آنها به کندی،ملال آور و مبهم سخن می گفتند.” قادر نبودند که اندیشه هایشان را جمله بندی و بیان کنند.”
١٤-سرماخوردگی ها
اگر در شگفتید که چرا همیشه مریض هستید.از طرفی بنطر می رسد که هر ویروسی  در اداره شما وارد  شود موجب بیماریتان می شود.احتمالا” به این علت است که خواب کافی ندارید.هنگامی که یک گروه ۱۵۳ نفره در معرض ویروس سر ماخوردگی قرار گرفتند.آنهائی که طی دو هفته کمتراز۷ ساعت خوابیده بودند۳برابر بیش از کسانی که ۸ساعت و یا بیشتر خوابیده بودند به مرض مبتلا شدند. خوب خوابیدن نیز یک عامل است.آنهائی که ۹۲ درصداز وقتشان در رختخواب را واقعا” می خوابند نسبت به آنهائی که۱۰۰-۹۸درصد وقتشان را با خواب آرامش بخش می گذرانند ۵/۵ برابربیشتر احتمال سرماخوردگی دارند.
١٥-مشکلات روده ای
از هر۲۵۰ آمریکائی یک نفر از بیماری ورم روده رنج می برد که کمبود خواب اثرات آن را تشدید می کند.بی خوابی منظم با احتمال زیاد هم موجب رشد بیماری و هم اثرات آن می گردد که بطور تخمینی بر ۱۵-۱۰ درصد مردم آمریکا تأثیرمی گذارد. در صورت بی خوابی حتی احتمال ابتلای مجدد به بیماری دو برابر می شود.
١٦-تصادفات رانندگی
رانندگی در حالت خواب آلودگی اغلب با رانندگی در حالت مستی مقایسه می شود: نباید هیچ کدام از این وضعیت ها را تجربه کنید.”‘ تصادفات وسائل نقلیه موتوری ناشی از خستگی،رانندگی در حالت خواب آلودگی و چرت زدن پشت فرمان بطور ویژه ای عمومیت دارد.اما اغلب کم تر مورد توجه قرار می گیرند.” نتیجه یک تحقیق نشان داد که خطر تصادف و ارتکاب اشتباهات خلبانان،رانندگان تریلی،پزشکان کشیک بیمارستان و سایرین که  لازم است به مدت طولانی بیدار بمانند در صورت محرومیت آنها از خواب افزایش می یابد.
١٧-کاهش میل جنسی
تستسترون مؤلفه اصلی تمایل و بروز غرایز جنسی زنان و مردان است.خواب ميزان تستسترون را افزایش در حالیکه بیدار ماندن آن را کاهش می دهد.فقدان خواب و نیز خواب آشفته موجب اخلال در غریزه و کاهش شور جنسی می شود. کسانی که از بی خوابی رنج می برند در معرض خطر ویژه قرار دارند.
١٨-درد
افرادی که درد دارند بویژه آنهائی که از درد مزمن رنج می برند تمایل به خواب کافی ندارند.این امر قابل درک است که درد می تواند شما را در شب بیدار نگهدارد و خوابیدن را سخت کند.اما اخیرا”‘پژوهشگران مشکوک شده اند که محرومیت از خواب بطور واقعی موجب ایجاد درد و یا حداقل افزایش حساسیت نسبت به دردمی شود.نتیجه یک تحقیق نشان داد که بعد از آنکه محققین سوژ ه ها را برای تمام شب بیدار نگهداشتند.آستانه درد یعنی میزان محرک دردناکی که قادر به تحمل بودند کاهش یافته بود. 
ادامه دارد
Source; Business Insider
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور