تحقیق بیانگر آن است که,اضافه وزن می تواند ساختمان قلب های نوجوانان را تغییر دهد بنابه نتیجه یک تحقیق,اضافه وزن در نوجوانی می تواند شکل قلب و چگونگی کارکرد آن را تغییر دهد بدنبال یک بررسی در خصوص اینکه آیا شاخص جرمی بدن(BMI) بیشتر در نوجوانان با وضعیت سلامتی ضعیف قلب ارتباط دارد,پژوهشگران بر این باورند که اضافه وزن می تواند موجب فشار خون زیادو ضخیم تر شدن ماهیچه قلب گردد. این اثرات,معمولا" به اشخاص پیرتر مربوط می شود و می تواند زمینه ساز بیماری قلبی در بزرگسالی گردد. تیم، اطلاعات مربوط به تقریبا"14000نوجوان 17تا21 ساله سالم از بریستول ,بریتانیا را تحلیل کرد که از زمان تولد تحت نظارت بوده اند. مشخص گردید که یک شاخص جرمی بدن زیاد با بزرگ شدن حجره اصلی قلب,حفره چپ و همینطور فشار خون زیادتر در ارتباط است. تا حدود زیادی این باور وجود دارد که ضخیم تر شدن دیواره های رگ ها علامت اولیه تصلب شریان است.این بیماری با تشکیل جرم های چربی در سرخرگ ها توصیف می شود که می تواند موجب بروز بیماری قلبی گردد.
 *آسیب و زیان
ماندنی مؤلف اصلی پژوهش و دستار پژوهش در واحد بیماری های مسری شورای تحقیق پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه بریستول بریتانیا به نیوزویک گفت:" در حالیکه قصد نداریم موجب برانگیختن نگرانی در خصوص آسیب با دوامی شویم که شاخص جرمی بیشتر بدن می تواند بر قلب اعمال کند,اما نتایج تحقیق ما به منظور تحریک تلاش  برای کاهش شاخص جرمی بدن به درون یک رنج سالم, نرمال از یک سن جوانی جهت جلوگیری از ابتلای به بیماری های قلبی -عروقی در سن های بالاتر است." او با تأکید بر حفظ وزن سالم بدن گفت,برخی دلایل حکایت از آن دارد که با کاهش وزن، اثرات زیان بار وزن اضافی بر روی بیماری های قلبی-عروقی در سن جوانی و حتی بزرگسالی می تواند معکوس یا کند شود. پژوهشگران تحقیق تصدیق کردند که تحقیق آنها برای تعمیم به کل جمعیت بریتانیا و سایر کشورها محدود بود,چون اکثر شرکت کنندگان در تحقیق طولانی مدت سفید پوست بودند،در حالیکه گروههای نژادی مختلف خطرات بالقوه متفاوتی برای ابتلای به بیماری قلبی دارند. برای تأیید آنکه یک شاخص جرمی بدن زیاد موجب مشکلات قلبی می گردد به بررسی بیشتری مورد نیاز است.
*تنوع میکروب ها
در مرحله بعد,پژوهشگران تحقیق خواهند کرد که آیا این یافته ها می تواند در 70سالگی تکرار شود,و آیا ارتباطی بین شاخص جرمی زیادتر و فاکتورهای دیگری مانند تنوع میکروب های درون شکم و روده و احشای بدن وجود دارد. پرستار ارشد قلب بنیاد قلب بریتانیا به نیوزویک گفت:"جالب است بدانید که چاقی می تواند از یک سن جوانی بر روی سلامت قلب اثر بگذارد." "این می تواند یک تصور غلط عمومی باشد که مشکلات مربوط به قلب فقط در یک گروه جمعیتی مسن تر اثر می کند,در حالیکه می دانیم درست نیست.این پژوهش بر اهمیت یک سبک زندگی سالم از یک سن جوانی صحه می گذارد,هر چه در سن کمتر عادت های سالم تقویت گردند،اثر بزرگتر و عمیق تری در پی خواهند داشت.
پژوهشگران در مرکز پزشکی کودکان در اوهایو بطور مشابه نیز دریافتند که نوجوانان می توانند علائم زیان دیدن ارگان بدن بر اثر فشار خون زیاد را در سطوح کمتر از تعریف کلینیکی وضعیت در جوانان از خود بروز دهند.
(Source: Newsweek)
ترجمه و تلخیص؛غریب واحدی پور