روش شگفت انگیز فریفتن خود برای خوابیدن,
اکثر شب بیداران می توانند علائم روشنی را که احتمالا" منجر به خواب نامطلوب شب می شوند تشخیص دهند.اما اگر فکر می کنید که ماندن در رختخواب به شما کمک خواهد کرد که در نهایت بخوابید,امکان دارد لازم باشد که در این خصوص دوباره بیندیشید.
یک تحقیق جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه پنسلوا نیا بیانگر آن است که خارج شدن از رختخواب موقعی که نمی توانید بخوابید امکان دارد از تبدیل بی خوابی به مرض  بی خوابی مزمن جلوگیری کند.
پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه پنسلوانیاپس از پایش عادات خواب 416شرکت کننده طی یکسال دریافتند که در میان شب بیداران, افرادی که وقت ماندن در رختخواب را محدود می کنند با احتمال بیشتری با یک مرتبه  چرت زدن بطور سالم به خواب فرو می روند.از طرف دیگر,کسانی که پس از اینکه نتواستند بخوابند در رختخواب ماندند با احتمال بیشتری به بی خوابی مزمن مبتلا می شدند.
یافته های اولیه که در کنفرانس خواب 2016عرضه شدند,در نهایت آشکار ساختند که خروج از بستر در 70تا80درصد موارد ازتبدیل شدن بی خوابی مقطعی به بیماری بی خوابی مزمن جلوگیری بعمل می آورد. چگونگی خوابیدن مجدد پس از بیداری در وسط شب نیز بشرح ذیل است.
در حالیکه این توصیه ابتدا ممکن است در تقابل با احساس بنظر آید,اما زمانی معنا می یابد که متوجه علت  غلتیدن خود در بستر شوید.
دکتر مایکل پرلس,مؤلف پژوهش و مدیر برنامه درمانی خواب رفتاری در اظهار نظری گفت,"افراد مبتلا به مرض بیخوابی فرصت های خواب خود را افزایش می دهند."آنها زود به رختخواب می روند,دیر از آن خارج می شوند و در روز چرت می زنند.در حالیکه این بنظر کار معقولی است و امکان دارد در کوتاه مدت خوب باشد,اما مشکل در طولانی مدت بروز می کند که بین توانایی خواب فعلی فردی و فرصت خواب فعلی آنها عدم تطابق ایجاد می کند;این عامل محرک مرض بیخوابی است.چنین عاداتی که بنظر بی زیان می رسند نیزمی توانند موجب مرض بیخوابی شوند.
بنابراین ,اگر شب برای خوابیدن دچار چالش هستید,از رختخواب خارج شوید و از زمان خود برای خواندن یک کتاب یا نوشتن در دفترچه یادداشت استفاده کنید.نه فقط طی یک ساعت می توانید بخوابید,بلکه حتی نسبت به زمانی که فقط در بستر می ماندید همچنین سریعتر و بهتر می خوابید.و سعی کنید در مقابل تمایل برای چرت زدن و یا خواب در روز بعد مقاومت کنید;گذر با قدرت از این مرحله موجب می شود که شب بعد بهتر بخوابید.با این وجود آیا هنوز تا ساعات اولیه صبح در بستر خود می غلتید؟پس,این درمان های خانگی را که واقعا" مؤثر هستند برای بیخوابی امتحان کنید.
(Source: rd.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور