در بحث درد مفصل چرا وزن مهم است
اگر هنگام پیاده روی یا بالا رفتن از پلکان گاه وبیگاه احساس سوزش ناگهانی از ناحیه مفصل می کنید,یا چون یکی از والدینتان بیماری التهاب مفاصل داشت نگران هستید,یک گام برای پیشگیری چک کردن وزن است.
چاق بودن زیاد به دو طریق خطر رشد بیماری ورم مفاصل (شایع ترین اختلال مفاصل که ناشی از پارگی و فرسودگی یک مفصل است)را افزایش می دهد.اول اینکه,وزن اضافی بر روی مفصل های تحمل کننده وزن(بعنوان مثال زانو) فشار اضافی اعمال می کند.دومی اینکه,فاکتورهای التهابی توأم با اضافه وزن ممکن است در مشکلات سایر مفاصل (برای مثال دست ها)نیز دخیل باشند.
بگذارید به وزن و زانوها نظری بیفکنیم.هنگامی که در امتداد زمین مسطح قدم می زنید,نیروی اعمال شده به زانوها معادل یک و نیم برابر وزن بدن است.بدین معنا است که یک مرد 200پوندی(هر پوند454گرم است) با هر قدم 300پوند بر زانوهایش فشار اعمال می کند.با افزودن شیب ,فشار حتی بیشتر می شود,موقع بالا و پایین رفتن از پلکان فشار بر زانوها دو تا سه برابر وزن بدن است,و این فشار هنگام خم شدن برای بستن بند کفش ها یا برداشتن چیزی که بر روی زمین افتاده است چهار تا پنج برابر می شود.
کم کردن چند پوند وزن می تواند گام بزرگی جهت کاهش فشار بر روی زانوها و حفاظت از آنها باشد.برای مثال,تحقیق ثابت کرده است که کاهش وزن پایدار10تا15پوندی در جوانان چاق می تواند بعدها در زندگی منجر به کاهش خیلی زیاد خطر ابتلای آنان به بیماری ورم مفاصل گردد. 
*بهترین تاکتیک برای کاهش وزن
افزایش فعالیت بدنی فواید سلامتی زیادی دارد و می تواند به فرد جهت کاهش وزن کمک کند.اما افزایش وزن به تنهایی بندرت برای کمک به کاهش وزن کفایت می کند.هر پوند کاهش وزن تقریبا" معادل با 3500کالری است.بنابراین اگر قصد نیم تا یک پوند کاهش وزن در هفته را دارید,نیاز است که روزانه 250تا500کالری از غذای مصرفی خود بکاهید.روشی خوب برای آغاز سوزاندن 125کالری از طریق ورزش و مصرف 125کالری کمتر در هر روز است.
فراموش نکنید که این قاعده ریاضی از هردو سو اثر می گذارد:افراط در مصرف 100کالری اضافی در هر روز موجب 10پوند سنگین شدن در انتهای سال می گردد!به مرور زمان مصرف خوردنی های لذت بخشی مانند یک یا دو قاشق بستنی,نوشیدنی قهوه دار مملو از کالری یا بازدید از ظرف شیرینی و بیسکویت می تواند در روند کاهش وزن گامی در جهت نادرست  باشد.
(Source:health.harvard.edu)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور