وسط روز است و عینا" علی رغم تلاش زیاد نمی توانید بر خستگی و کسلی خود غلبه کنید.آیا فقدان خواب است,یا می تواند عامل دیگری وجود داشته باشد که احساس می کنید از انرژی تهی شده اید؟این عوامل فرسودگی را بررسی و برای استواری گام هایتان مقداری انرژی کسب کنید.
آیا سبک زندگی تان نیاز به یک تنظیم دارد؟در اولین گام از خودتان بپرسید که:آیا با بدنتان درست رفتار می کنید؟
تئودور فریدمن دکترای پزشکی می گوید,"با بیمارانم راجع به ستون های سلامتی یعنی خواب,رژیم غذایی و ورزش گفتگو می کنم.
"اگر خوب نخوابید,خوب خوردن سخت است,و ورزش کردن هم سخت است.عکس آن نیز همینطور است .آنها همه به هم مربوط هستند."بنابراین سعی نکنید که از خواب خود بگذرید.بزرگسالان به 7تا9ساعت خواب نیاز دارند.یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه ها,سبزیجات و پروتئین کم چرب و فعالیت بدنی منظم داشته باشید.اگر همه این موارد را رعایت می کنید و هنوز روزهایتان  را به سختی می گذرانید,ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که دلایل پزشکی احتمالی فرسودگی خود را بررسی کنید.
1-کم خونی
اختلالی است که انتقال اکسیژن توسط خون در سراسر بدن را سخت می کند.یک نوع عمومی کم خونی ناشی از "فقر آهن"نامیده می شود.آهن شبیه ماشین قطار مانندی عمل می کند که اکسیژن را در خون حمل می کند.فریدمن می گوید,"افرادی که کمبود آهن دارند در قطار خود واگن های کافی ندارند,"."آنها خسته هستند,موقع ایستادن سرگیجه می گیرند,مغزشان مغشوش می شود و ضربان قلبشان خیلی تند می زند.
دکتر می تواند کم خونی را با یک تست خون ساده چک کند.
2-دیابت ها
دکترها نمی دانند که چرا دقیقا" این بیماری اشخاص را خیلی خسته می کند.یک دلیل احتمالی آن است که بدن برای کنار آمدن با تغییرات مکرر در میزان قند خون مقدار زیادی انرژی مصرف می کند.
آنچه دکترها می دانند آن است که فرسودگی یکی از عمومی ترین علائم دیابت ها است.علائم دیگری نیز دارد.امکان دارد احساس تشنگی کرده و لازم باشد که اغلب به دستشویی بروید.
ادامه دارد
(Source: webmd.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور