تحقیق جدید می گوید,بیش از 80درصد تمام آتش سوزی های ویرانگر توسط انسان صورت گرفته اند.
این تحقیق نشان می دهد که ,"طی دو دهه گذشته, پنج مورد از هر شش مورد از آتش سوزی های ویرانگرتوسط انسان صورت گرفته است,با سه برابر کردن طول فصل این آتش سوزی ها  بصورت زودهنگام در شرق آغازو در غرب طولانی تر شده اند.
محققین گفتند,حتی همچنان که تغییر اقلیم, فصل آتش سوزی کشور را با طولانی تر و سوختن آسان حوزه وسیعتری بدتر کرده است,با این وجود فعالیت های انسان نقش بزرگتری را ایفاء می کند.
جنیفر بالچ مؤلف اصلی تحقیق ,یک اکولوژیست(بوم شناس) آتش در دانشگاه کلارودو بولدر گفت,"در کالیفرنیای جنوبی ,جمعیت عظیمی خیلی نزدیک به کوهپایه ها و جگل های ملی مستعد آتش سوزی زندگی می کنند که منطقه را واجد شرایط خاصی برای آتش سوزی های ویرانگرانسانی کرده است که خسارات غیرقابل جبرانی به زندگی و مایملک مردم وارد می کنند."
او درحین یک مصاحبه گفت,"مشکل در حال رفع شدن نیست."ما در هر سال بیش از 2میلیارد تومان هزینه جنگ با آتش می کنیم. تا سال2030جمعیت بیشتر و بیشتری در حال زندگی در ترکیب بین خانه ها و جنگل ها خواهیم داشت.
*متخصصین آتش
در حالیکه متخصصین آتش برای مدتی طولانی انسان را بیش از رعد و برق برای آتش سوزی سرزنش کرده اند,کار جدید حد و حدود عامل انسانی در آتش سوزی و چگونگی ارتباط با گرمای جهانی برای بدتر کردن موضوع را مشخص می کند.
مطابق با تحقیقی در مجله خلاصه مباحث آکادمی ملی علوم,دانشمندان با تجزیه و تحلیل اطلاعات آتش از سال 1992تا2012دریافتند که 84درصدهمه آتش سوزی های ویرانگرایالات متحده توسط انسان بصورت تصادفی و یا عمدی صورت گرفته اند,اما فقط 44درصد کل مساحت سوخته شده را در بر می گیرندو آتش سوزی های با عامل انسانی نیز طول فصل آتش سوزی های ویرانگر را بیش از سه برابر از 46روز به 154روز افزایش داده اند.
بالچ گفت,"مردم بیشتر و بیشتر به جنب و جوش در طبیعت وحشی می پردازند و ضرورتا"جرقه آتش سوزی های ویرانگر را مهیا می کنند."او گفت,در نتیجه ,فصول آتش می تواند تمام سال باشد,تا زمانیکه مردم در طبیعت هستند.
*آتش های آغاز شده توسط انسان
بالچ گفت,"از بیش از یک میلیون آتش ناشی از عامل انسانی از سال 1992حدود 29درصد با سوختن زباله,21درصد دیگر عمدی و 11درصد هم ناشی از استفاده نادرست از تجهیزات بودند."
آتش سوبرینز سال گذشته در کالیفرنیا ناشی ازیک آتش بر افروخته غیرقانونی توسط کسانی بود که برای گشت و گذار به جنگل رفته بودند و برای حدود سه ماه شعله ور بود.هزینه اطفای حریق آتش بیش از200میلیون دلار ,بیشترین هزینه در تاریخ ایالات متحده بود.
بالچ گفت,"یکی از هر پنج آتش ویرانگردر چهارم ژوئیه ناشی از آتش بازی های توأم با شادی و هیجان است.
تابستان گذشته ,20ژوئن میشل اسپنگلر53ساله در بزرگراه39در سانگابریل کنیون با واگن پیکاپ خود رانندگی می کرد.واگن شعله ور شد و  آتش به جنگل سرایت کرد و 1146جریب از جنگل ها سوختند.یک آتش مجزا در شعاع نه چندان دوری از منطقه قبلی معروف به آتش ماهی 4253جریب از جنگل ها را سوزاند.علت نامشخص است.در مجموع هر دو آتش سوزی به تخلیه 1376خانه و ابطال  رویداد سیکلوویا تایپ خیابان های طلایی626 منجر گردیدند. رویدادی که قرار بود در منطقه مورد بحث به شعاع 18مایلی بوقوع پیوندد.
(Source:sgvtribune.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور