از سرگیری استفاده بیشتر از باتری های لیتیومی می تواند به میزان زیادی با کنترل مسائل مربوط به حرارت زیاد بهتر شود.
پژوهشگران استانفورد یک باتری لیتیومی اختراع کرده اند که قبل از حرارت زیاد بطور اتوماتیک از سرویس خارج شده و هنگامی که تا یک رنج درجه حرارت تعیین شده خنک شد، دوباره استارت می شود.
این پیشرفت می تواند یکی از بزرگترین اشکالات مربوط به استفاده از باتری های لیتیومی را رفع کند. یون لیتیوم تمایل زیادی به افزایش حرارت و در مواقعی انفجار دارد. به این دلیل است که برخی بردهای هوایی مجهز به باتری لیتیومی آتش می گیرند و مجاز به استفاده در یک هواپیما نیستند. ما طی سال ها چنین تصادفاتی مشاهده کرده ایم که همچنین بر گوشی های هوشمند موثر بوده اند.
 زنن بو یک پرفسور مهندسی شیمی استانفورد می گوید، "مردم برای رفع مشکل آتش سوزی های تصادفی در باتری های لیتیومی استراتژی های مختلفی را آزموده اند. ما اولین باتری را طراحی کرده ایم که می تواند از سرویس خارج شده و طی سیکل های تکراری خنک  و گرم شدن بدون در خطر قرار گرفتن عملکرد دوباره احیا شود. "
محققین برای رسیدن به علم پشتیبانی کننده از چنین دستاوردی در حال متصل کردن یک لایه پلی اتیلن به یکی از الکترودهای باتری هستند. 
-پلی اتیلن 
لایه پلی اتیلن که با نیکل و گرافین پوشیده شده است، در یک رویداد حرارتی کشیده شده و سپس پخش می شوند. این عملکرد لایه را غیر هادی کرده و جریان برق از میان باتری را متوقف می کند. همچنان که می توان دید پلی اتیلن بعنوان یک قطع کننده خود ریست شونده عمل می کند.
بو گفت، "ما می توانیم حتی بسته به اینکه چه تعداد ذره بکار برده و چه نوع مواد پلیمری را انتخاب کنیم درجه حرارت بالاتر و یا پایین تری را تنظیم کنیم. "بعنوان مثال ممکن است بخواهیم باتری در 50درجه سانتیگراد (122فارنهایت) و یا100درجه سانتیگراد از سرویس خارج شود.
(Source :NDTV)
ترجمه و تلخیص :غریب واحدی پور
باتری لیتیومی,  نیکل و گرافین,  پلی اتیلن,  جریان برق, قطع کننده