من به رفع و رجوع مشکلات مشتریانی مشغولم که در چند راهی های زندگی گرفتار شده و در جستجوی یک تغییر هستند،از آن گذشته یک کوچ شغلی هم هستم.بنابراین، معمولا"حرفه ام  مستلزم راهنمائی مشتریان از طریق برخی بررسی های تا حدودی سنگین در خصوص وجدان و افکار درونی برای کمک به یافتن شغل بدرستی خشنود کننده ای است که همه سزاوار آن هستیم.
این نیز بدان معنا است که خیلی از مشتریانم ابتدا مردد هستند یعنی باید انتظار چنین تردیدی را داشت‌.اما فکر نمی کنم مشتری مرددتر از کوین داشته باشم.موقعی از کوین پرسیدم که چه نوع حرفه ای را واقعا" می خواهددنبال کند،هیچ احساس و عکس العملی نشان نداد. پرسیدم از چه کاری لذت می برد و از عهده چه کاری به خوبی برمی آید و هرگز بنظر نمی رسید که بتواند جواب سر راستی بدهد.
 برای اینکه حداقل نقطه شروعی برای درک مزیت ها و کشف بیشتر آرزوهای شغلی کوین داشته باشیم از او تست شخصیت مایرز برگز گرفتم.
باید بپذیرم که  هر دو هنگام اطلاع از تیپ شخصیت که ENFJبود و شامل اشحاصی می شود که معمولا" مردد هستند شگفت زده شدیم.لکن،افراد دارای این تیپ شخصیت در مواجه با تصمیمات بزرگی که آنها را از حالت عادی خارج می کند مردد نیستند.
بنابراین،موقعی که بحث هایی راجع به گام حرفه ای بعدی  کوین داشتیم اطلاعات این تیپ شخصیت تند و مغشوش سخن گفتن او را توجیه و کمک کرد تا حرفه هایی را  بیابیم که با تیپ شخصیتی او بیشترین تناسب را داشت.
فهم قوه های  درک و قضاوت ویژه فرد می تواند به او بصیرت و روشن بینی عظیمی بویژه در بازار شغلی عطا کند .سه روشی که اطلاع از تیپ شخصیت می تواند به آغاز سریع فاز بعدی زندگی حرفه ای کمک کند بشرح ذیل هستند.
۱-به محدود کردن حوزه کاری کمک می کند
برخی تیپ های شخصیتی خلاق تر از انواع دیگر هستند.برخی رهبران طبیعی هستند در حالیکه سایرین نیستند.اطلاع  از اینکه در چه تیپ شخصیتی قرار دارید می تواند  کمک کند تا حوزه ای متناسب با شخصیت خود برگزیده و  پیشرفت کنید.
۲-به شناسایی قویترین مهارت های فرد کمک می کند
برخی تیپ های شخصیتی تحلیلی تر هستند.برخی سازمان یافته ترند.برخی آموختن از طریق انجام دادن را ترجیح می دهند.اگر دارای سطح عمیق تری از آگاهی در خصوص قویترین مهارت های خودتان باشید به شما کمک می کند تا به سمت حرفه ای هدایت شوید که بدرستی آن  مهارت ها را بروز دهید.
۳-می تواند بهترین نوع محیط کار را برای فرد آشکار کند.
انواع معین شخصیت در برخی محیط ها نسبت به سایرین عملکرد بهتری دارند،برای مثال،درونگراها که ترجیح می دهند بر خلاف دنیای بیرون درون دنیای خودشان کار کنند در یک محیط کاری با افراد کمتر بهتر عمل می کنند.
هیچ تیپ شخصیت درست یا نادرستی وجود ندارد.هر کسی که هستید و  نیستید آن  را گرامی بدارید!
تست تعیین تیپ شخصیت برای ارائه درک عمیق تری از چگونگی تفاوت مردم و کمک به فهم بهتر ادراکات و واکنش های فرد در ارتباط با  دنیای پیرامون طراحی شده است.
در مورد کوین،این تست  کمک کرد تا کشف کند که جذبه و کشش ویژه ای نه فقط بعنوان یک رهبر بلکه همچنین بعنوان فردی دارد که موقع کمک به دیگران احساس کامیابی می کند.بنابراین موقعی شغلی را در هیات مدیره اجرائی یک سازمان غیر انتفاعی ،موفق،بزرگ بدست آورد دریافت که بدرستی حرفه خود را یافته است.
منبع؛ http://p4s.pt/en
ترجمه و تلخیص؛ غریب واحدی پور