مقاله نویس؛ایوری بلنک سینیر
من به مردم کمک می کنم تا حامی خود باشند و از فرصت ها استفاده کنند‌
اپیدمی کرونا ویروس تغییر عظیمی بر سازمان ها و شغل های حرفه ای اعمال کرده است.شرکت ها در حال ارزیابی چگونگی انجام کارها و منابع مورد نیاز هستند.حرفه ای ها نیز در حال ارزیابی انجام کار به بهترین وجه ممکن و  سنجش میزان رضایت از کار خود می باشند.در این ارتباط سوالات،نگرانی ها و ناشناخته ها وجود دارند.
عدم اطمینان می تواند استرس خلق کند،اما استرس و عدم اطمینان  بخش نرمالی از حرفه یک فرد
هستند.افراد موفق می دانند که چگونه در بحبوحه عدم اطمینان به پیشرفت در حرفه خود ادامه دهند.
پنج روشی که افراد موفق وضعیت ناشناخته را مدیریت می کنند و به پیشرفت ادامه می دهند بشرح ذیل هستند:
۱)در خصوص نگرانی های خود با منابع مورد اعتماد گفتگو کنید.
اگر نگرانی هایی راجع به نقش خود و آینده حرفه خویش دارید،به گفتگو با دوستان و همکاران مورد اعتماد بیندیشید.گفتگو می تواند کمک کند تا به مشکلاتی که با آنها مواجه هستید فکر کنید و شخص دیگری را برای کمک به خود دعوت کنید.
مراقب باشید که شکایت و ناله نکنید.سعی کنید در بیان مشکل بر حقایق تمرکز کنید و با امید به آینده بیندیشید.در حالیکه ممکن است اکنون راه حل مشکل را ندانید،اما می دانید که می تواند  راه حلی داشته باشد.مردم  به کسی که امیدوار است تا شاکی بیشتر دوست دارند کمک کنند.
۲)چند گزینه یا طرح درخصوص حرفه خود بنویسید ولی از قابلیت انعطاف استقبال کنید.
اتفاقاتی خارج از کنترل شما وجود دارد که بر خط سیر حرفه تان اثر خواهد گذاشت.سعی نکنید  بجای تمرکز برچیزی که تحت کنترل شما است و چگونگی واکنش به عدم اطمینان را مشخص می کند بر چیزی تمرکز کنید که خارج از کنترل شما است.
به مسیرهای شغلی جایگزینی که ممکن است بخواهید دنبال کنید بیندیشید. برای گرفتن یک ترفیع ،جابجایی جانبی درون سازمان خود،گرفتن نقشی در سازمان دیگر،انتقال به صنعتی متفاوت یا برگشت به دانشکده یا آموزشگاه گام هایی را که نیاز دارید طی کنید بنویسید. مشاهده گام ها بر روی کاغذ می تواند به انتقال یک ایده خیالی به مسیری محکم کمک کند که می توانید در امتداد آن شروع به حرکت کنید.
چند طرح در ذهن داشته باشید زیرا هیچ کدام از طرح هایی که پیش بینی می کنید ممکن است عملی نشوند.این روش مطلوبی است.طرح ها بر روی سنگ تنظیم نمی شوند.آنها جهت تحریک برای شروع حرکت بجلو و نزدیک تر شدن به هدف هستند.اگر طرحی که نوشتید دیگر واقعی نیست،آن را به روز سازید،ویرایش کنید .تغییر دهید.
۳)به شبکه سازی ادامه دهید،و در رسانه های اجتماعی فعالیت کنید.
بهره برداری از فواید شبکه سازی زمان می برد.غیر واقعی و جاهلانه است که فکر کنید می توانید  از طریق مکالمه با یک شخص  بلیطی طلایی برای رویاهای خودتان بدست آورید‌‌.شبکه سازی معامله نیست،بلکه مبتنی بر رابطه  است  و روابط هم زمان می گیرند.از این زمان عدم اطمینان برای خلق و ترویج روابط حرفه ای استفاده کنید که ممکن است به شما در امتداد مسیر کمک کنند.
با افراد ویژه گفتگو کنید.از رسانه های اجتماعی نیز برای ارتباط با حرفه ای های دیگر استفاده کنید‌.نیازی نیست که همه شبکه سازی ها یک به یک یا خصوصی باشند.برای مثال،می توانید گفتگوهای دیجیتال را با کامنت گذاری در خصوص پست یک همکار آغاز کنید‌.شبکه سازی بر روی رسانه های اجتماعی هر کسی را که مجذوب پست می شود  در بر می گیرد.
۴)برای نشان دادن مهارت ها و تبحر خود بنویسید و منتشر کنید.
به اشتراک گذاشتن علنی اندیشه های خود از طریق نوشتن روش عظیمی برای نمایش مهارت ها و تبحر شما است.چنین کاری مردم را دعوت می کند تا با شما مربوط شوند، ممکن است فرصت هایی نیز سر راهتان قرار دهد‌.
یک روش آسان برای شروع نوشتن و به اشتراک گذاشتن علنی اندیشه هایتان منتشر کردن بر روی لینکدین است.
 ۵)رزومه(خلاصه تجربیات) خود را به روز نگهدارید بطوریکه همیشه برای یک فرصت آماده باشید.
ناشناخته های حرفه تان شامل فرصت های ناشناخته ای نیز می شوند که ممکن است خودشان را به شما عرضه کنند.مطمئن شوید که رزومه شما به روز است بطوریکه آماده اید آن را به اشتراک بگذارید و به فرصت هایی بیندیشید که شاید شگفت زده تان کنند.موقعی آماده هستید،بهتر قادر خواهید بود که فرصت های نامکشوف را به چنگ آورید.
عدم اطمینان بخشی از پیشرفت در یک حرفه نرمال است.برای آن آماده باشید.آن را بپذیرید.سعی کنید از آن استقبال کنید بطوریکه از نقطه فعلی سفر خود بیشتر احساس راحتی کنید.نگرانی های خود را با دیگران در میان بگذارید،به برخی گزینه های حرفه خود بیندیشید،قابل انعطاف باشید،به شبکه سازی ادامه دهید،بنویسید و رزومه خود را به روز نگهدارید.
منبع : https://www.forbes.com
ترجمه و تلخیص: غریب واحدی پور