همچنان که نتیجه چند تحقیق نشان داده است،درک یک مدیر صف(مدیران صف؛شامل مدیران مسئول برای تولید،فروش،توزیع و یا تحویل خدمات یا محصولات یک سازمان هستند.) از عملکرد منابع انسانی همیشه مطلوب نیست.نتایج یکی از تحقیقاتی که بر اساس پاسخ های ۵۰۰مدیر پرسنلی  انتظارات  مدیریت صف از عملکرد منابع انسانی را بررسی کرده است بشرح ذیل است:
مدیران صف، منابع انسانی را بوروکراتیک،پرهزینه ،غیر پاسخگو و غیر متمرکز بر روی اهداف اصلی سازمان می دانند.در واقع،اکثر واحدهای منابع انسانی اینگونه نیستند.واحدهای منابع انسانی اثربخش با تعامل مشارکتی پشتیبانی کننده از مدیران صف درخیلی از سازمان ها وجود دارند.اغلب مشکل ازعدم درک درست و ارتباطات نادرست بین دو گروه سرچشمه می گیرد.چالش بیشتر مدیران منابع انسانی درک انتظارات مدیران صف از عملکرد خودشان و پاسخ مقتضی به آنها است.
نظر سنجی ها،پرسشنامه ها ،مصاحبه ها یا تحقیق از گروههای کوچک همه تکنیک های مؤثر جهت درک مدیران منابع انسانی از انتظارات مدیران صف و نیازهای ویژه آنها است.اگر چه نتایج ناشی از این نوع روش ها ممکن است یکسان نباشد،لکن،مطابق تحقیق صورت گرفته در یک سازمان، انتظارات عمده مدیریت صف از عملکرد منابع انسانی معمولا”شامل مواردی از لیست ذیل است:
تصورات مدیریت صف از عملکرد منابع انسانی
تعداد كثيري تصور مي كنند كه منابع  انسانی خیلی پر هزینه است.٤٠١نفر منابع انسانی را فاقد ارزش افزوده و ۲۸۷نفر منابع انسانی را بوروکراتیک و غیر پاسخگو مي دانند .۱۸۴نفر نيز گفته اند ما می توانیم خود کار منابع انسانی را انجام دهیم.١٦٣نفر هم معتقدند کارکنان منابع انسانی اتلاف وقت می کنند.١٥٩نفر بر اين باورند كه عملکردمنابع انسانی با عملیات تداخل و ١٥٥نفر منابع انسانی را ناآشنا به كار اصلي سازمان مي دانند.
مدیران صف نتایج ناشی از درخواست هایشان را مي خواهند، قبل از اجرای یک برنامه تا حدی برای موفقیت آن تضمین می خواهند.آنها می خواهند بدانند که آیا برنامه پس از اجرا رفع کننده مشکلات اصلی خواهد بود.
مديران صف عکس العمل سریع به درخواست ها را انتظار دارند. ،مدیران صف اغلب از تأخیرها و بتعویق افتادن کارها دچار یأس و ناامیدی می شوند.آنها عمل اکنون و نتایج اعمال دیروز را می خواهند.
فراتر اینکه، پرسنل منابع انسانی عملکردهای عملیاتی را درک کنند و یک دانش مؤثر از کسب و کار داشته باشند و  بر روی فعالیت های اصلی سازمان كار كنند. مدیران صف نیروهای محرک هستند که محصولات و خدمات را ساخته،تحویل و یا بفروش می رسانند.بدون از تلاش های آنها سازمان وجود ندارد.لذا می خواهند که کارکنان پشتیبانی ستاد آنچه را که انجام می دهند درک کنند و اهمیت آن را دریابند.
خدمت صادقانه و سودمند با روش های مثبت ازکارکنان منابع انسانی :مدیران صف خودشان را مشتریان منابع انسانی می دانند،در نتیجه می خواهند که با آنها بعنوان مشتریان مهم رفتار شود.انتظار دارند که پرسنل منابع انسانی در مواجه با درخواست های آنها چاره ساز و مؤدب باشند.
کاربا کارکنان منابع انسانی که مهارت ها و انگیزه لازم را دارند به آنها جهت رسیدن به اهدافشان کمک می کند.آنها می خواهند با  پرسنل منابع انسانی دارای صلاحیت کار کنند که بتوانندپروژه ها را تکمیل و به آنها در فعالیت های اصلی توليدي يا  تجاري  کمک کنند.
مديران صف ،کارکنان منابع انسانی رامي خواهند  که توانایی ها و دانش خود را افزایش و صلاحیت های خویش را توسعه دهند، تمایل پرسنل منابع انسانی جهت فراتر رفتن از انتظارات هنگام کمک در روند پروژه ها،برنامه ها و اهداف از آرزوهای مدیران صفی است.
کارکنان منابع انسانی باید در زمینه منابع انسانی متخصص باشند.هنگامی مدیران صف از واحد منابع انسانی درخواست کمک می کنند،انتظار کمک فنی قابل اعتماد و توصیه کارشناسی دارند.در غیر اینصورت، ممکن است اعتماد آنها نسبت به پرسنل منابع انسانی سلب گردد.
برای کمک به حل مشکلات و رفع مسائل سازمان  از منابع انساني ارائه روشی کاربردی انتظار دارند،مدیران صف هیچ وقتی برای پرداختن به موضوعات تئوری،مدل های پیچیده یا اخیرترین مد ندارند.آنها برنامه ها و تکنیک های کاربردی و اثبات شده را می خواهند.
اینگونه نیازهای مدیریت صف برای اکثر کارکنان منابع انسانی نباید مایه تعجب باشد.موضوع مهم این است که تا درک روشنی از آنچه مدیریت صف می خواهد وجود نداشته باشد،ممکن است رفع آنها مشکل باشد.
گردآوری؛غریب واحدی پور