در سال های اخیر رقابت کنکور سراسری بویژه در رشته های   مربوط به حوزه پزشکی و  سلامت که متاسفانه درامد زایی آنها به دلایل عدیده ای رو به تزاید گذاشته است نفس گیرتر از هر دور و زمانه ای گردیده است.
از اینرو،خیل عظیمی از دانش آموزان عمدتا" هم مستعد کشور با انگیزه پذیرش در رشته های پر طرفدار پزشکی  جذب رشته های علوم تجربی می شوند.بگذریم که در چنین  فرآیندی نه علاقه و کشش دانش آموز  و نه هم منافع آینده کشور مورد توجه قرار می گیرد.
لکن،علی رغم عوارض جبران ناپذیر دمیدن بر طبل چنین رقابتی، متولیان امور ضمن بررسی اصولی و علمی چنین معضل بزرگی باید نسبت به منصفانه تر کردن هر چه بیشتر رقابت اهتمام ویژه ورزند تا ضمن کمک به شایسته سالاری در دراز مدت هم تب رقابت بتدریج کاهش یابد.
بنابراین،اگر چه نگارنده  همیشه در خصوص هر موضوعی بویژه رقابت کنکور سراسری خوشبین بوده است بطوری که آن را تمرینی"رستاخیز گونه"نامیده که  فرد نتیجه تلاش و کوشش خود را دریافت خواهدکرد ولی بنظر می رسد که برای افزایش اعتماد عمومی و رعایت"حق الناس"حساسیت نهادهای دخیل در برگزاری تمام مراحل کنکور سراسری ضروری و اجتناب ناپذیر است،زیرا در محافل مختلف گاه از خرید سوالات،جواب ها و یا خرید صندلی سخن به میان می آید و برخی اوقات  هم  عده ای با سابقه تحصیلی ضعیف و ناتوان از رقابت در امتحانات موسساتی که بیشترین شباهت را به کنکور دارند حائز رتبه های خارق العاده  در کنکور سراسری می گردند!
فراتر اینکه،در مواردی چنین ظنی را رتبه های خیلی برجسته فرزندان افراد ذینفوذی هم تقویت می کند!!
  این همه در حالی است که  در این بین زحمات و هزینه های مادی و معنوی بیش از یکساله قبل و حین و بعد از کنکور برخی خانواده ها و دانش آموزان بسیار مستعد و پرتلاش با سابقه ای درخشان بی جواب می ماند!
صد البته،وجود سهمیه های مختلف و موسسات با درآمدهای نجومی و روابط خاص عمدتا" متمرکز در پایتخت  نیز در این ارتباط مزید بر علت است!
با این اوصاف، بیم آن دارم که در صورت عدم شفاف سازی و رفع دغدغه مردم، عده ای  این جمله طنز "هیولا" را باور کنند که واقعا"  گویی گیر جماعتی فقط تا دیپلم است!!
غریب واحدی پور
توتم نیوز
30شهریور۹۸