چرا کسانی که بسرعت راهپیمایی می کنند ۱۵تا۲۰سال طولانی تر عمر می کنند
پژوهشگران می گویند، پیاده روی با گام سریع ورزش   قلبی-عروقی خوبی است،بلکه همچنین امکان دارد شاخصی از سلامت کلی فرد نیز باشد.
بنا به نتیجه یک تحقیق اخیر،کسانی که سریع تر راه می روند صرفنظر از شاخص جرمی بدن،عمر طولانی تری خواهند داشت.
 تحقیق جدیدی بیانگر آن است که برداشتن گام های تند می تواند احتمال افزایش عمرتان را افزایش دهد،و موقعی که کفش های خود را برای پیاده روی می پوشید مهم نیست که وزن تان چقدر است.
بنا به نتیجه تحقیق صورت گرفته توسط محققینی که عادات پیاده روی و مرگ تقریبا" ۴۷۵۰۰۰نفر را که اکثر آنها در شروع تحقیق در ۵۰سالگی خود بودند بررسی کردند، کسانی که گام پیاده روی سریع تری داشتند نسبت به کسانی که کندتر راه می رفتند طولانی تر زندگی می کردند.
"قدم زدن سریع"توسط محققین بعنوان قدم زدن حداقل ۳مایل(هر مایل ۱۶۰۹متر) در ساعت یا ۱۰۰گام در دقیقه است.
لکن،گام پیاده روی با خود اظهاری شرکت کنندگان که از آنها خواسته شده  بود مشخص کنند که آیا در یک "گام تند"،" متوسط/استوار"یا" سریع"راه می روند تعیین گردید.
مطابق با مطالعه منتشر شده درتحقیقات کلینیک مایو،مشارکت کنندگان با گام های پیاده روی سریع در میان تمام گروههای شاخص جرمی بدن ازاحتمال عمر بیشتری برخوردار بودند.
دکتر فرانسسکو زاکادی یک واگیر شناس بالینی از دانشگاه لستر بریتانیا و محقق اصلی تحقیق به سایتHealthline گفت؛شانس بقاء برای پیاده رونده  های تندبا یک شاخص جرمی بدن وسیع از ۲۰تا ۴۰یکسان است.
او گفت،این نتایج نشان دهنده آن است که عملکرد بدنی عامل تعیین کننده قویتری برای عمر طولانی  نسبت به شاخص جرمی بدن است،بعلاوه کسانی که شاخص جرمی بالایی دارند اما از تناسب اندام حوبی برخوردارند ممکن است که بیشتر عمر کنند.
بطور معکوس،مشارکت کنندگان با گام های پیاده روی کندتر در همه گروههای شاخص جرمی بدن از احتمالات عمر کوتاهتری برخوردار بودند.
محققین گزارش کردند،زنانی که سریعتر قدم می زدند از یک محدوده عمر حدود ۸۷سال در مقایسه  با ۷۲سال برای آنانکه کندتر قدم می زدند برخوردار بودند.
مردانی که سریعتر قدم می زدند از یک محدوده عمر حدود ۸۶سال در مقایسه  با ۶۵سال برای آنانکه کندتر قدم می زدند برخوردار بودند.
که اختلاف عمر  متوسط ۱۵سال برای زنان و ۲۰سال برای مردان است.
جیمی هیکی متخصص تغذیه و مربی شخصی دارای پروانه  در مرکز تناسب اندام تروئیزم به سایت Healthlineگفت؛آنچه که نتیجه این تحقیق می گوید آن است که اگر شما در حال قدم زدن بصورت تند هستید،در حال انجام شکل خیلی کم شدت تمرین قلبی می باشید و اگر این تمرین بطور منظم انجام شود،قلبتان را قوی و به آن حالت می دهد.بنابراین،خواه اضافه وزن داشته یا در وزن متعادل باشید،قدم زدن سریع اثرات بدنی مثبت بر روی بدن داشته و احتمال افزایش عمرتان را افزایش می دهد.
(Source: healthline.com)
ترجمه و تلخیص:غریب واحدی پور