6-از جمله دستاوردهای مدیریت نوین ارائه بهترین روش جلوگیری از فساد بوسیله انتصاب کسانی در رأس هرم سازمان ها است که بواسطه تجربه و اخلاق حرفه ای در مقابل فساد و هر خلافی که برند سازمانی آنها را خدشه دار کند واکسینه شده اند.
لازم به ذکر نیست که انتصاب آسانسوری نادیده گرفتن این دستاورد مهم بشری و زمینه ساز افزایش احتمالی فساد خواهد بود.
7-نادیده گرفتن "مر قانون"و عمل به "مر سلیقه"در برخی انتصابات موجب اقناع نشدن افراد با شرایط تقریبا" مشابه و بالتبع شیوع جو بدبینی و بی اعتمادی در کل سازمان می گردد.پر واضح است که در این صورت بهره وری در سازمان تحت تأثیر قرار گرفته و قدر و منزلت جایگاههای سازمانی هم در اذهان بشدت افت می کند.
8-نظر به انتصاب سلیقه ای و عدم توجه به کار راهه شغلی افراد ,اکثر اوقات با تغییر مدیریت و به تبع آن نیز تغییر سلیقه جماعتی از منصوب شدگان ناچار به تنزل رتبه و کار در جایگاههای پایین تر و لابد با انگیزه و بهره وری خیلی کمتر تا پایان دوره خدمت  می گردند.
مضافا" اینکه,گاه عده ای از این جماعت بی آنکه ازظرفیت و توان لازم برخوردار باشند با افزایش سطح توقع تا دوران بازنشستگی  وبال گردن سازمان می شوند چون  همواره بیش از ارزش کار و تلاش خود مزایا طلب می کنند.
ساده تر بگویم,هر دو گروهی که هم از قبل انتصابات آسانسوری قربانی شده و یا در نگاه اول منتفع می شوند از سرمایه های انسانی سازمان هستند که در کوتاه مدت و یا دراز مدت بطریقی تلف می شوند.
9-وضعیتی که بی توجه به شرایط احراز یک سمت سازمانی ,افرادی به سهولت و البته با توجیهات رؤسای ادارات و مدیران آن را احراز می کنند,نقش منابع انسانی سازمان را بشدت کمرنگ و اعتماد زیر مجموعه را برای تلاش و کوشش به منظور کسب مهارت ها و توانمندی های سازمانی متناسب با هر سمتی متزلزل می سازد.
فراتر اینکه,بخش پر غصه ماجرای توجیه نیز گاهی اوقات صغری و کبری چیدن های ناصواب برای عقب راندن کسانی است که طبق اصول سازمانی مقدم بر فرد موصوف برای احراز یک سمت هستند. 
10-از همه مهم تر اینکه محول کردن مسئولیت های سنگین به افراد کوچک و در مقابل واگذاری کارهای کوچک به افراد بزرگ ,مسئولیت پذیر و توانمند همانگونه که به شهادت تاریخ زمینه ساز اضمحلال کشورها و تمدن ها بوده است موجب نابودی تدریجی سازمان هم می گردد.
با تمام این اوصاف,در موارد ویژه ای که فردی دارای برجستگی های قابل دفاع بوده و به دلایل متنوعی امکان دارد توانائی و استعداد او نامکشوف مانده باشد یا بعلت برجستگی های ویژه مناسب بکار گیری در رسته ای غیر از رسته شغلی  باشد با رعایت مصالح سازمان و توجیه اقناعی سایر پرسنل موجود در فهرست ترفیع به شکلی که شائبه رابطه بجای ضابطه وجود نداشته باشد انتصاب آسانسوری از نظر مصالح سازمان می تواندپذیرفتنی باشد.
دین,انقلاب و میهن پاینده باشند
غریب واحدی پور
شرکت بهره برداری نفت و گاز آعاجاری
6اردیبهشت97